معاون بهداشتی علوم پزشکی عنوان کرد:

شناسایی حدود ۱۴۰ نفر مبتلا به ایدز در رفسنجان

  • شناسه خبر: 46267
شناسایی حدود ۱۴۰ نفر مبتلا به ایدز در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تا کنون حدود ۱۴۰ نفر مبتلا به ایدز رفسنجان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تا کنون حدود ۱۴۰ نفر مبتلا به ایدز رفسنجان شناسایی شده است.

به گزارش “روراستی” احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی در ایران در حوزه بهداشت وضعیت بسیار خوب و مطلوبی داریم، اظهار داشت: هنوز بسیاری از کشورهای دنیا مراقبت های اولیه بهداشتی را نتوانستند برای مردمشان ارائه دهند.

وی بیان داشت: موفق شدیم کل نظام شبکه را در کشور پیاده کنیم و ۱۰۰ درصد مردم در هر نقطه از کشور به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: سال گذشته ۳۴۵ هزار نفر جمعیت زیرپوشش ما در رفسنجان و انار دارای پرونده الکترونیک سلامت بودند و اکنون این رقم به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۸ درصد جمعیت ما حداقل یک بار از خدمات بهداشتی درمانی استفاده کردند، افزود: از اهداف ما رساندن این رقم به ۱۰۰ درصد است که از خدماتی که در نهایت منجر به پیشگیری از بسیاری بیماری ها می شود، استفاده کنند.

جمالی زاده عنوان کرد: سال گذشته ۴۰۰ هزار ویزیت و ۴۱۶ هزار آزمایش در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان انجام شده و ۴۰ هزار دانش آموز در سال دو نوبت فلورایدتراپی شدند.

وی توسعه مراکز خدمات جامع سلامت، احداث و بهسازی مراکز بهداشت و خانه های بهداشت در سراسر شهرستان را دیگر اقدامات این حوزه در دو شهرستان رفسنجان و انار برشمرد و ادامه داد: از بین جمعیت زیرپوشش ۱۴۰ هزار نفر غربالگری از بابت بهداشت روان شدند که ۲۱ هزار نفر از آنها به نوعی دچار اختلال روانی بودند که به روانپزشک، روانشناس و پزشک ارجاع داده شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در ادامه از غربالگری ۸۳ هزار نفر از جمعیت در زمینه بیماری های قلبی عروقی خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۳۵ هزار زن ۳۰ تا ۶۹ سال مورد بررسی در زمینه سرطان سینه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سال گذشته به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان مکمل از جمله قطره آهن، قرص آهن، ویتامین و… خریداری و به صورت رایگان در اختیار جمعیت زیرپوشش که لازم بود، قرار دادیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از صحبتهای خود به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مستقر در مرکز بهداشت خیابان امام اشاره کرد که پزشک، روانشناس و… در آن مستقر است و توضیح داد: مشاوره های اولیه انجام آزمایشات خون در خصوص اچ آی وی انجام می شود که در صورت مثبت بودن کلیه خدمات رایگان ارائه می شود.

جمالی زاده یادآور شد: اچ آی وی مثبت اگر به موقع شناسایی شود قابل درمان است و فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد‌.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰ نفر مبتلا به ایدز در رفسنجان شناسایی شده که تعدادی زنده هستند، تعدادی فوت شدند و برخی مهاجرت کردند، اذعان داشت:  سالانه بر تعداد بیماران مبتلا به اچ آی وی افزوده می شود‌.

برچسب ها:
ایدز رفسنجان شناسایی مبتلایان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :