۸ سیلوی نگهداری اسید مس در رفسنجان ایجاد می شود

  • شناسه خبر: 46410
۸ سیلوی نگهداری اسید مس در رفسنجان ایجاد می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ سیلوی نگهداری اسید مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ سیلوی نگهداری اسید مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد می شود.

به گزارش ” روراستی ” تور رسانه ای خبرنگاران رفسنجان به نمایشگاه بین المللی کتاب و حضور در مجلس شورای اسلامی از روز شنبه آغاز شد و شب گذشته به پایان رسید روز اول این سفر، خبرنگاران از نمایشگاه کتاب در مصلی تهران و مجموعه ایران‌مال دیدن کردند و روز دوم با حضور در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی شرکت کردند.
در مجلس شورای اسلامی نشست خبری با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار تشکیل شد و این نماینده به اولین بازدید خبرنگاران از مجموعه ایران‌مال در تهران اشاره کرد و افزود: این مجموعه که شامل موزه فرش، باغ ماهان، شربت خانه ، شهربازی و سینما آست افتخاری برای کشور است بسیار دیدنی و دارای معماری سنتی ایرانی است و نزدیک فرودگاه است و جاذبه دیدنی دارد.
وی با اشاره به موضوع مس رفسنجان هم گفت: مس سرچشمه اخیرا استخدامی نداشته و برنامه ریزی خواهد شد تا سالانه دو مرتبه آزمون استخدامی مس انجام شود و بر اساس نیاز رفسنجان، شهربابک و پاریز به نسبت سهمشان جذب کنند.
احمد انارکی محمدی بیان کرد: بازآفرینی روستاهای رفسنجان در راستای حفظ بافت سنتی و قدیمی در حال انجام است؛ احداث فیبر نوری اودرج و داوران با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیون تومان در حال اجراست.
وی در مورد نفت هم گفت: اخیرا پیشنهاد دادیم و تصویب شده که لوله کشی ۲۶ اینچ از بندرعباس به شرکت نفت رفسنجان منتقل و به مجموعه نفت اصافه شود که زیرساختی برای مس و سایر صنایع پایین دستی هم مفید خواهد بود.
انارکی محمدی خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی در سال های اخیر پروژه هایی از جمله کارخانه های تولید قطعات پزشکی، داروسازی و ۵ مگاواتی انرژی خورشیدی احدات شده و الان ۵۷ مگاواتی برق به زودی به مدار رفسنجان وارد خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین در مس سرچشمه هم کارخانه تولید اسید راه اندازی شده و ایجاد منبع ۱۱۴ هزار متر مکعبی در قالب ۸ سیلوی نگهداری اسید مس ایجاد خواهد شد که زیرساختی برای مس و صنایع پایین دستی اند.
انارکی محمدی در مورد دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات به رفسنجان هم گفت: در بسیاری از نقاط مسیر رفسنجان تا کرمان قطعی موبایل دارد و رفسنجان تا نوق، نوق تا انار و انار تا شهربابک نیز دارای همین مشکل است که رسیدگی می شود ضمن اینکه فیبر نوری مخابرات رفسنجان هم مشکلاتی دارد که اجرای آن از مخابرات کرمان تا مخابرات رفسنجان در حال اجراست که ۶۰ کیلومتر آن از مخابرات کرمان به رفسنجان انجام شده است همچنین ۷۰۰۰ مشترک تلفن روستایی داریم و ۵۰۰ مشترک جدید روستایی نیز اصافه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه جذب بودجه سخت است و ۴۰۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، لذا بودجه به پروژه های جدید اختصاص نمی یابد سال گذشته برای تعمیر و بازسازی چمن استادیوم تختی رفسنجان بودجه ۳ میلیارد تومان هزینه شد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسللمی تصریح کرد: امسال رفسنجان در استان کرمان در رابطه با جذب سهمیه قیر رایگان برای روستاها بیشترین سهمیه را جذب کرد و رتبه اول استان را گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی و ولیعصر رفسنجان ارایه شد چون اگر جذب نمی‌کردیم بقیه مناطق جذب می کردند.
نماینده مردم رفسنجان و انار همچنین خاطرنشان کرد: زندان رفسنجان مشکلاتی دارد و بوی نامطبوع دارد که قرار شد با همت فرمانداری مبلغی قرار می دهیم تا فاضلاب زندان ساماندهی شود.
وی گفت: در مورد دوبانده شدن جاده رفسنجان به نوق هم کار کارشناسی باید انجام شود همچنین از آنجایی که هر ساله قسمتی از این محور دوبانده می شود و اعتباری برای آن تخصیص میابد امسال برای این‌ دوبانده شدن‌ بخشی از آن، ۱۰ میلیارد تومان هزینه و اعتبار اختصاص یافت.
وی در ادامه تصریح کرد: ماهیانه ۴۰ میلیون تومان به هیئت های ورزشی رفسنجان توزیع می شود باید عادلانه توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث فاضلاب شهری رفسنجان مورد نیاز است‌.
این نماینده در مورد قیمت گران شدن بنزین هم گفت: دولت سناریوهایی مختلف برای این کار دارد که باید ارایه دهد و مرکز پژوهش ها نیز طرحی برای عدم تورم قیمت بنزین ارایه خواهد داد.

برچسب ها:
پروژه اسید رفسنجان مجتمع مس منزقه ویژه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :