آرسنیک در آب رفسنجان بیش از حد مجاز/ تلاش برای ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی

  • شناسه خبر: 46452
آرسنیک در آب رفسنجان بیش از حد مجاز/ تلاش برای ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی

فرماندار رفسنجان با اشاره به آلودگی آب شرب این شهر از پیگیری برای تامین ملزومات ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی خبر داد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به آلودگی آب شرب این شهر از پیگیری برای تامین ملزومات ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی خبر داد.
به گزارش ” روراستی ” مجید فصیحی هرندی در حاشیه بازدید مسئولین شهرستان از مرکز کوهورت رفسنجان اظهار داشت: آب سالم از دغدغه های مردم است، از آنجایی که آب آشامیدنی مردم رفسنجان مشکل دارد لذا در بیش از ۲۰ نقطه از شهرستان ایستگاه های آب آشامیدنی نصب شده که مردم می توانند با پرداخت بهایی آب سالم را خریداری و برای طبخ غذا استفاده کنند.

وی بیان کرد: اما بعضی ها به دلیل عدم دسترسی به این ایستگاه ها، نمی توانند آب سالم تهیه کنند و از همان آب لوله کشی شده در منزل استفاده می کنند لذا برای اینکه آب سالم در همه منازل وجود داشته باشد در صدد احداث تصفیه خانه مرکزی در این شهر هستیم تا همه بتوانند از آب سالم بهره مند شوند.
فصیحی هرندی ادامه داد: برای ایجاد این تصفیه خانه مرکزی زمین از طرف شهرداری واگذار شده و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است که با مجتمع مس و دیگر نهادها رایزنی خواهیم کرد.
وی در ادامه وجود دستگاه سنجش میزان آلایندگی در رفسنجان را ضروری دانست و گفت: در این خصوص نیز پیگیری می کنیم تا این دستگاه خریداری و نصب شود تا میزان مونوکسید کربن، آلودگی آب و هوا، آلودگی خاک منطقه مشخص شود.
&&آب بردسیر عامل وجود ارسنیک است
دکتر محسن حمیدپور، عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم بیان کرد: میزان غلظت آرسنیک در آب رفسنجان بین ۷ تا ۱۲ برابر حد مجاز است و مطالعات نشان داده است که از زمانی آب بردسیر وارد شهر رفسنجان شده آرسنیک بالا رفته است
وی افزود: مصرف آب و غذای آلوده به آرسنیک می تواند سن مرگ و میر را پایین بیاورد؛ بسته به نوسانات دمایی، خشکسالی و ترسالی غلظت آرسنیک نیز بیشتر می شود.
حمید پور گفت: همه دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند یک سیستم تصفیه مرکزی برای شهر رفسنجان داشته باشند، مس سرچشمه ممکن است در آب نقش نداشته باشد اما خاک های آلوده و ریزگردها می تواند آرسنیک را وارد سیستم تنفسی کند، شهرهایی همچون سیرجان و بردسیر که مشکلات کمتری دارند سیستم مرکزی تصفیه آب دارند اما رفسنجان هنوز به این سیستم مجهز نشده است.

برچسب ها:
آب آرسنیک تصفیه خانه مرکزی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :