رئیس دانشگاه ویعصر رفسنجان خبر داد

ورود دانشگاه به کشت‌های جایگزین برای رونق تولید در منطقه

  • شناسه خبر: 46534
ورود دانشگاه به کشت‌های جایگزین برای رونق تولید در منطقه

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: در راستای رونق تولید در مناطقی که این دانشگاه معین اقتصادی آن است کشت‌ گلخانه‌ای، زعفران و پرورش ماهی در حال اجراست.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: در راستای رونق تولید در مناطقی که این دانشگاه معین اقتصادی آن است کشت‌ گلخانه‌ای، زعفران و پرورش ماهی در حال اجراست.

به گزارش “روراستی” به مناسبت روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس و معاونان دانشگاه ولیعصر(عج) نشست خبری با خبرنگاران برگزار کردند.

حسن رنجبرعسکری رئیس این دانشگاه کل جامعه را مخاطبان دانشگاه دانست و اظهار داشت: انتقال اطلاعات شغل پرمسئولیت و سنگینی است.

وی بیان داشت: چهار پایه را اگر برای هر سازمان در نظر بگیریم ساختار اداری پایه اول است در دانشگاه کارها را بر اساس تصمیم‌گیری در شورا پیش می‌بریم، برنامه‌ها و سند راهبردی دانشگاه پایه دوم است که دانشگاه را به سمت رشد می‌کشاند، همچنین همراهی و همدلی پایه سوم و جامعه ستون و پایه چهارم دانشگاه است که دانشگاه موظف است در برابر جامعه پاسخگو باشد.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از تدوین سند راهبردی معاونت‌های دانشگاه تا شهریورماه خبر داد و افزود: بر اساس این سند، نوع طرح جامعی که برای سند چشم‌انداز دانشگاه می‌خواهیم، تدوین خواهیم کرد که تا بهمن ماه امسال سند جامع راهبردی دانشگاه تدوین خواهد شد.

وی از حمایت مرکز رشد دانشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه ولیعصر(عج) اولین دانشگاه استان است که مرکز رشد راه‌اندازی کرده ۵۵ شرکت در مرکز رشد دانشگاه  فعالیت می‌کنند.

رنجبرعسکری با بیان این مطلب که تلاش داریم ارتباط صنعت با دانشگاه را به معنای واقعی اجرا کنیم و در این راستا در پروژه‌هایی با شرکت مس همکاری داریم، اضافه کرد: آزمایشات مرتبط با تولید اسیدسولفیک مس در دانشگاه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کودسولفات آمونیوم با کیفیت بالا در آزمایشگاه ما تولید می‌شود که این کود از خارج وارد می‌شد و با تولید انبوه  از وابستگی به خارج بی‌نیاز می‌شویم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان یادآور شد: توسط هیأت‌علمی این دانشگاه طرحی نوشته شده که با استفاده از کربن فشار گاز را به یک صدم می‌رساند که در این طرح خطر انفجار وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود۱۷ هزار متر مربع فضای دانشگاه را آماده بهره برداری دانست و ابراز کرد: توانمند کردن دانشجویان در مرکز جواردانشگاهی از اقدامات این دانشگاه بوده است.

رنجبرعسکری با اذعان بر اینکه اگر خیران نبودند دانشگاه نبود و بالای ۱۳۰ هزار مترمربع فضا داریم که کثرا به همت خیران تأمین شدند، گفت: حذف کاغذ از چرخه اداری دانشگاه اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده هر سازمان اگر یک درصد از مصرف کاغذ حذف کند در این راستا گام برداشته است ضمن اینکه هر دانشجو که فارغ التحصیل می‌شود یک نسخه الکترونیک پایان‌نامه برای کتابخانه دانشگاه خواهد داشت و خبرنامه دانشگاه هم به صورت نسخه الکترونیکی ارائه می‌شود.

پرورش ۵۴ هزار قطعه ماهی در دو استخر در منطقه شاهزاده‌عباس

وی به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه با وزارت علوم افغانستان یاد کرد که قرار است تا آخر خرداد پرونده دانشجویان شان را به دانشگاه ارسال کنند تا از نظر علمی بررسی شود و تصریح کرد: در صورت پذیرش این دانشجویان از سوی دولت جذب دانشگا‌ه ما می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ۱۰۰ دانشجو پذیرش شوند.

رنجبرعسکری همچنین از همکاری برای پذیرش دانشجو از کشور عراق خبر داد.

اما این دانشگاه معین اقتصادی مناطقی ازفسنجان است که موجب رونق آن مناطق شده از جمله کشت زعفران در سه هکتارزمین در منطقه خنامان که سال اول دو کیلوگرم زعفران مرغوب برداشت شده است.

رنجبرعسکری در توضیحاتی بیان کرد: مجوز گلخانه سبزیجات در منطقه خنامان را گرفتیم قرارداد منعقد شده و با برطرف شدن مشکل انتقال برق کار آغاز می‌شود در منطقه شاهزاده‌عباس هم دو استخر پرورش ماه ۵۴ هزار قطعه‌ای فعال است که ماهی‌های خیلی خوبی تولید می‌شود و تا پایان این ماه به بازار عرضه می‌شود و در آینده نزدیک این طرح گسترش می‌یابد.

وی بیان کرد در روستای مانی مزرعه یک هکتاری زعفران به صورت آزمایشی ایجاد شده که اگر شرایط آب و هوایی مناسب بود تولید در آن منطقه ادامه می‌یابد و قصد داریم در شهرک مس نسبت به کشت گل محمدی و زعفران ورود کنیم.

مهدی مصباح معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از راه‌اندازی رشته دکترای ژنتیک برا امسال در دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: رشته بین‌دانشگاهی زبان رایانشی درخواست دادیم که در حال بررسی است.

اعزام ۵۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور

حجت‌الاسلام جمالی رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه این دانشگاه را دارای ۶۰ کانون و تشکل عنوان کرد و برگزاری یادواره‌های شهدا در طول سال، جشنواره‌ها و کرسی‌های آزادایشی راز برنامه‌های معاونت فرهنگی برشمرد.

وی ادامه داد: امسال ۵۰۰ دانشجو راهی اردویاهیان نور شدند و ۱۳۰ زوج جوان به مشهد مقدس اعزام شدند وام کمک هزینه ازدواج به زوج‌هایی که سال اول ازدواج‌شان بوده اعطا شده است.

 

برچسب ها:
تولید دانشگاه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :