رئیس بهزیستی رفسنجان:

بهزیستی متولی متکدیان نیست

  • شناسه خبر: 46555
بهزیستی متولی متکدیان نیست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: سازمان بهزیستی متولی متکدیان نیست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: سازمان بهزیستی متولی متکدیان نیست.

به گزارش “روراستی” محمود حیدری در دیدار با نمایندگان رسانه های شهرستان به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد:رسانه ها بازوی توانمند بهزیستی هستند و صدای قشر معلول را به جامعه می رسانند و مطالبات معلولان را مطرح می کنند.

وی بیان کرد: ایده و افکاری که بتواند دردی از جامعه معلول دوا کند را می پذیریم و در این راستا رسانه ها نقش مهمی دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به پیشرفت علم ژنتیک تصریح کرد: با این پیشرفت دیگر نباید شاهد تولد نوزاد معلول باشیم.

وی بیان داشت: رسالت بهزیستی تخصصی است و در بحث آسیب های اجتماعی و معلولیت ها ورود می کند غربالگری شنوایی، طرح تنبلی چشم و…از جمله کارهایی است که از طرف سازمان بهزیستی انجام می شود اگر مشکل شنوایی بدو تولد تا یک ماهگی تشخیص داده نشود به قیمت امروز ۷۰ میلیون تومان هزینه کاشت حلزون است همچنین طرح تنبلی چشم هم موجب می شود کودکان سه تا ۶ سال مورد غربالگری قرار گیرند و به موقع شناسایی شوند تا از هزینه های  سنگین بعدی پیشگیری شود و در صورت داشتن این مورد با یک عمر نابینایی مواجه نشوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مردم رفسنجان دارای کرامت و احترام خاصی هستند و این امر موجب شده که مطالبه گری نداشته باشند و مسئولان خیلی راحت باشند ما از دولت سر مردم پشت میز نشستیم و حقوق می گیریم اگر جواب بد به ارباب رجوع بدهیم یا به اصطلاح دور بزنیم حقوقی که می گیریم با دست کردن در جیب کسی هیچ فرقی ندارد.

وی در بحث متکدیان خاطرنشان کرد: متولی متکدیان سازمان بهزیستی نیست وظیفه ما خدمات به افراد بی سرپرست و معلولان که تبعه ایرانی هستند، می باشد.

در پایان این جلسه با اهدای لوح از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
بهزیستی خبرنگاران رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :