مدرس دانشگاه:

وظیفه اصلی روابط‌عمومی ایجاد توسعه روابط‌ انسانی است

  • شناسه خبر: 46560
وظیفه اصلی روابط‌عمومی ایجاد توسعه روابط‌ انسانی است

مدرس دانشگاه گفت: وظیفه اصلی روابط‌عمومی ایجاد توسعه روابط‌ انسانی است.

مدرس دانشگاه گفت: وظیفه اصلی روابط‌عمومی ایجاد توسعه روابط‌ انسانی است.

به گزارش “روراستی” حمید شکری‌خانقاه در جمع مسئولان روابط‌عمومی ادارات شهرستان و اصحاب رسانه در دانشکده فنی دانشگاه ولیعصر(عج) با تعاریفی از راوبط‌عمومی و علم ارتباطات اظهار داشت: یک روابط‌عمومی هوشمند نیاز به تحرک و پویایی دارد روابط‌عمومی شغل اداری نیست بلکه می‌توان آن را شوق اداری نامید.

وی بیان داشت: لازمه هوشمندی در روابط‌‌ اجتماعی و ارتباطات دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌هاست که به آن شم روابط‌عمومی می‌گویند، اگر اطلاعات داشته باشیم وارد نباشیم به کار ببریم، عقیم است.

این پژوهشگر در حوزه ارتباطات ادامه داد: زندگی فرایند اطلاعات، ارتباطات و مبادلات است و مدیریت روابط‌عمومی یعنی مدیریت کلمات و احساسات روابط‌عمومی فقط رسانه نیست بلکه ارتباط انسانی است و وظیفه اصلی روابط‌عمومی ایجاد توسعه روابط‌ انسانی است.

وی یکی از ضعف‌های بزرگ دنیای ارتباطات را«رویدادمداری» عنوان کرد و افزود: معمولا در اخبار و رویدادها کاری به روند ندایم که این رخداد نتیجه یک فرایند یا سوءمدیریت بوده است.

شکری‌خانقاه با بیان اینکه دو نوع خبر داریم؛ رویدادمحور و فرایندمحور اضافه کرد: هفت درصد ارتباطات کلامی و ۹۳ درصد غیرکلامی است  به همین دلیل است که ارتباطات، رسانه نیست انسانی است.

وی ارتباط را انتقال و اشتراک معانی، عقاید، تصاویر و اندیشه دانست و توضیح داد: هر چه میزان اشتراک معانی بیشتر باشد ارتباط قوی‌تر است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود قاتلان روابط‌عمومی را ذکر کرد و ‌بی برنامه‌بودن، وظیفه‌محوری، وظیفه‌گرایی، عدم تفکیک بین موضوعات راهبردی و غیر راهبردی را از جمله ‌آن‌ها برشمرد.

شکری‌خانقاه با ذکر این مطلب که روابط‌عمومی و رسانه هیچوقت به تعامل نرسیدند، بیان کرد: رسانه دنبال نقد و مچ‌گیری بوده و روابط‌عمومی به اصطلاح دنبال ماله‌کشی‌ست.

وی در بیان خبرنگار خوب بودن گفت: این نیست که فقط نقد کرد باید خوبی‌ها را هم دید و مطرح کرد.

شکری‌خانقاه با اشاره به مثال‌هایی خاطرنشان کرد: بعضی روابط‌عمومی‌ها به مدیر چسبیدند در صورتی که باید روابط‌عمومی سازمان باشند.

برچسب ها:
خبرنگار رفسنجان روابط عمومی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :