دادستان بم از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: قاچاقچیان قصد داشتند از طریق کارتن‌های خرما و خط هوایی بم – تهران، محموله ۵۰ کیلوگرمی شیشه را به پایتخت منتقل کنند.

به گزارش “روراستی” به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمد ضیاءالدینی اظهار داشت: پس از انجام چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، مشخص شد یک گروه از سوداگران مواد مخدر به صورت سازمان یافته و باندی قصد حمل و جابه‌جائی مواد مخدر از نوع شیشه به صورت عمده از فرودگاه بم و از طریق هوائی به پایتخت را دارند .

دادستان بم گفت: تحقیقات اولیه از متهمان بیانگر این مطلب است که این محموله مواد مخدر شیشه که از نوع بسیار مرغوب است در لابراتورها و آزمایشگاه‌های پیشرفته در کشور افغانستان تولید و قاچاقچیان  از طریق مرزهای شرقی کشور وارد استان کرمان کرده‌اند.

وی افزود: ماموران اداره اطلاعات شهرستان بم با اشراف اطلاعاتی کامل برای مدت طولانی باند فوق را تحت تعقیب و مراقبت قرار داده بودند تا اینکه با حصول اطمینان از حمل مواد و انتقال آنها به فرودگاه برای ارسال به پایتخت، افسران اطلاعاتی  وارد عمل شدند.

ضیاءالدینی بیان کرد: طی عملیاتی دقیق و حساب شده پس از بارگیری مواد مخدر در هواپیما که در کارتن‌های خرما جاسازی شده بودند نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام و هفت نفر از مرتکبین و سوداگران در محل دستگیر و طی تحقیقات به عمل آمده از آنها سایر ایادی و شرکای جرم نیز شناسایی و یک نفر که واسطه مرتکبان در ارسال و انتقال مواد بوده در شهرستان کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: سایر اشخاص مرتبط نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اقدامات تعقیبی جهت شناسایی و دستگیری آنها در دست اقدام است و محموله کشف شده قریب به میزان ۵۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع شیشه است.