مدیر مرکز اسناد ملی جنوب شرق:

بایگانی ها ارزش های ملی و اسلامی را نگهداری می کنند

  • شناسه خبر: 46639
بایگانی ها ارزش های ملی و اسلامی را نگهداری می کنند

مدیر سازمان ملی اسناد و کتابخانه های منطقه جنوب شرق کشور گفت: نباید ضعیف ترین فرد برای بایگانی ها به کار گرفته شود چراکه بایگانی ها ارزش های ملی و اسلامی ما را نگهداری می کنند.

مدیر سازمان ملی اسناد و کتابخانه های منطقه جنوب شرق کشور گفت: نباید ضعیف ترین فرد برای بایگانی ها به کار گرفته شود چراکه بایگانی ها ارزش های ملی و اسلامی ما را نگهداری می کنند.
به گزارش “روراستی” رفیع پور امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان مقدمه ای از سازمان ملی اسناد اظهار داشت: سازمان اسناد ملی سال ۷۲ با کتابخانه ملی ادغام شد که پیش از آن با عنوان سازمان اسناد فعالیت می کرد.
وی بیان داشت: سازمان ملی اسناد و کتابخانه ها نهادی دولتی و زیر نظر ریاست جمهوری اداره می شود.
مدیر سازمان ملی اسناد و کتابخانه های منطقه جنوبشرق کشور با بیان اینکه در سطح کشور ۱۲ مدیریت فعالیت دارند که هر کدام تعدادی استان زیرمجموعه دارند، ادامه داد: استان های کرمان و هرمزگان زیرمجموعه مدیریت منطقه جنوب شرق هستند.
وی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه عمومی نهادی علمی، پژوهشی و خدماتی است و وظایفی دارد و در قبال وظایف آن دستگاههای دولتی هم وظایفی بر عهده دارند.
رفیع پور تصریح کرد: مرکز اسناد ملی پاسدار هویت ملی کشور و استان است و در دو بخش اسناد دولتی و مردمی روبروست.
وی توضیح داد: در بخش دولتی معمولا ضعیفترین نیروها را به بایگانی ها می فرستند در حالی که بایگانی ستون ادارات است و ارزش های ملی و اسلامی ما را حفظ و نگهداری می کنند.
رفیع پور اضافه کرد: دستگاهها هر شخص علاقمند به سند، عکس، کتاب و مجموعه های متعلق به گذشته را به عنوان یاوران اسناد به ما معرفی کنند ما از گذشته، هم عبرت و هم درس می گیریم.
وی در بخش اسنادی که دست مردم هستند، گفت: مشکل ترین بخش کار ما همین است که مردم آگاهی ندارند اسناد را کجا تحویل دهند بنابراین در صندوقچه نگه می دارند و پس از مدتی اسناد از بین می رود.
این مسئول اظهار کرد: مردم اسناد را به ما تحویل دهند ثبت سامانه می شود و در شرایط بسیار خوب و طبق استانداردهای جهانی نگهداری می شوند.
وی متذکر شد: افراد مجموعه دار، دارای سند، نقشه، کلیپ، نوار و …هر چیزی که مربوط به گذشته است، در اختیار دارند تحویل دهند در سازمان به بهترین نحو نگهداری خواهد شد.

برچسب ها:
اسناد ملی بایگانی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :