عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شرای اسلامی گفت: ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص دادیم اما قیمت کالاهای اساسی ۴۸ درصد تورم دارد.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز معیشت مردم نباید به چالش کشیده شود، اظهار داشت: مردم ایران مقاومت نشان دادند و لیاقتشان بیش از این است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیلی که نوروز امسال آمد که در مرحله اول می‌توانست ۳ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد اما ۳۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرد و این خسارت در برابر نزولات آسمانی که برکاتی همچون سرسبزی بیابان‌ها و ذخیره سفره آب زیرزمینی و رونق بخش کشاورزی را به همراه دارد ناچیز است.

وی ادامه داد: با این سیل در مرحله اول در پشت سیل‌بند دئفه‌روی از توابع کشکوئیه ۸ میلیون متر مکعب آب جمع شد ضمن اینکه با این بارندگی‌ها ۳۰ درصد آب به سفره‌های زیرزمینی آب رفسنجان اضافه شد.

انارکی‌محمدی همچنین بیان کرد: ورود تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار زندگی را برای مردم سخت کرد و ارز دولتی با قیمت ۴۲۰۰ که عرضه شد سودجویان این ارز را خریداری کردند اما جنس و کالا مورد نیاز مردم را وارد نکردند و دلار به مرز ۲۰ هزار تومان رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سالانه ۵۵ میلیارد دلار از محل نفت و ۴۷ میلیارد دلار از محل صادرات کالاهای غیرنقدی درآمد داریم و باز هم معیشت مردم به خطر افتاده است، ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص دادیم اما قیمت کالاهای اساسی ۴۸ درصد و قیمت کالاهای آزاد ۴۲ درصد تورم دارد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده برای هر متر مکعب آب آشامیدنی به میزان  ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است، افزود: سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه آب آشامیدنی به مردم ایران پرداخت می‌شود.