معاون بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

ضرورت کنترل فشار خون برای جلوگیری از انواع بیماری های خطرناک

  • شناسه خبر: 46979
ضرورت کنترل فشار خون برای جلوگیری از انواع بیماری های خطرناک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر مهمترین علتی که موجب مرگ و میر زودرس قابل پیشگیری می شود بیماری های قلبی عروقی هستند و بیماری فشار خون مهمترین بیماری ست که می تواند این مشکلات را ایجاد کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر مهمترین علتی که موجب مرگ و میر زودرس قابل پیشگیری می شود بیماری های قلبی عروقی هستند و بیماری فشار خون مهمترین بیماری ست که می تواند این مشکلات را ایجادکند.

به گزارش “روراستی” احمد جمالی زاده در جمع نمازگزاران عید فطر اظهار داشت: روزه داری علاوه بر اثرات بسیار زیاد معنوی و آثار زیادی در جهت تکامل مقام انسانیت دارد، تأثیر آن بر سلامتی افراد روزه دار بر کسی پوشیده نیست، پیامبر(ص) فرمودند«روزه بگیرید تا سالم بمانید» یکی از اهداف و نتایج روزه حفظ سلامتی مومنان روزه دار است.

وی بیان داشت: امروزه بیماری های زیادی سلامتی انسان را تهدید می کند در حال حاضر مهمترین علتی که موجب مرگ و میر زودرس قابل پیشگیری می شود بیماری های قلبی عروقی هستند و بیماری فشار خون مهمترین بیماری ست که می تواند این مشکلات را ایجادکند این بیماری علی رغم اینکه ظاهر و علامت ندارد اما در درون بدن می تواند آثار منفی خود را به جای بگذارد سکته های قلبی، سکته های مغزی و نارسایی کلیه از عوارض بیماری فشار خون است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: حدود نیمی از کسانی که دچار این بیماری هستند از آن خبر ندارند و کسانی هم که از بیماری خود اطلاع دارند به خوبی تحت کنترل و درمان قرار نگرفتند.

وی توضیح داد: برای آگاهی مردم از عوارض این بیماری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از سوی وزارت بهداشت در کشور از شنبه آینده شروع و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت کلیه افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار و بیماران کلیوی شامل این طرح می شوند و کلیه این افراد جهت کنترل فشار خون به پایگاههای بهداشتی، خانه های بهداشت، ایستگاههای سیار که در مناطق آماده می شود، مراجعه و نسبت به سنجش فشار خون اقدام کنند یا به روش خوداظهاری  فشار خون خود را در سامانه ثبت کنند.

جمالی زاده تأکید کرد: با تغذیه مناسب، تحرک بدنی و کنترل مرتب فشار خون از این بیماری جلوگیری می شود مجموعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به عنوان متولیان اصلی سلامت افراد جامعه نگران سلامتی همه افراد جامعه است و متذکر می شویم این توصیه ها را جدی بگیرید و برای سلامت خود و خانواده ها زمان صرف کنید.

برچسب ها:
بسیج ملی رفسنجان فشارخون بالا کنترل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :