متولیان امر اشتغال دلسوزانه تر عمل کنند

  • شناسه خبر: 47006
متولیان امر اشتغال دلسوزانه تر عمل کنند

فرماندار رفسنجان گفت: متولیان امر اشتغال دلسوزانه تر عمل کنند.

فرماندار رفسنجان گفت: متولیان امر اشتغال دلسوزانه تر عمل کنند.

به گزارش “روراستی” جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با موضوع بررسی وضعیت طرح‌های معرفی شده سال گذشته به بانک‌ها برگزار شد و مشکلاتی که مطرح بود از جمله سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مطرح شد.

فرماندار رفسنجان در این جلسه متولیان امر اشتغال را بر دلسوزانه‌تر عمل کردن توصیه کرد و اظهار داشت: معرفی به اشتغال باید به صورت نظام‌مند از طریق مؤسسات کاریابی صورت گیرد تا معرفی موردی برای کار سد شود همچنین تعداد مؤسسات کاریابی شهرستان از یک مؤسسه به دو یا سه مؤسسه افزایش یابد تا رقابت ایجاد شود.

وی بیان داشت: انتظار ما از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و متولیان این است که در سطح آنچه تسهیلات می‌گیرند بر تعهد اجتماعی خود پایبند باشند و اینگونه نباشد که تسهیلاتی دریافت و نیرویی وارد تشکیلات شود بعد بنا به دلایلی خارج شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه نباید توقع داشته باشیم دستگاه‌هایی که ظرفیت نیرویشان کامل است افزایش نیرو داشته باشند، ادامه داد: ما در فرمانداری سعی کردیم معرفی موردی نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید فرصت‌ها شناخته شود و عدالت در توزیع اشتغال صورت گیرد فرصت برای همه جوانان شهرستان فراهم شود.

فصیحی‌هرندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مشکل سرمایه در گردش باید به کمک بانک‌ها برطرف شود کسی که سال‌ها زحمت کشیده واحد تولیدی او باید حفظ شود نه اینکه به دلیل مشکل سرمایه در گردش تعطیل شود.

وی بیان کرد: پرونده‌هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها می‌رود و رد می‌شود بازبینی شود، ارفاق صورت گیرد و در چارچوب قانون مشکلشان حل شود در چرخه تولید بمانند.

فصیحی‌هرندی بر داشتن نگاه ویژه به تولیدکنندگان واقعی تأکید کرد و صحت عمل آنها را ستودنی دانست و افزود: باید نسبت به قبل تغییر رویه دهیم که اتفافات خوبی در شهرمان بیفتد.

اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی

کارشناس اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان نیز عنوان کرد: ۵۷۴ مورد سال گذشته درخواست تسهیلات اشتغال داشتیم که ۲۴۴ مورد به کمیته فنی شهرستان و استان معرفی و نهایی شده است.

مهدیه زاهدی بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۸۱۸ شغل تعهد دستگاه‌هاست که شغل ایجاد کرده و در سامانه رصد ثبت کنند که یک هزار شغل نسبت به سال گذشته کمتر است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال جاری اعتبار برای مشاغل خانگی شهرستان اختصاص یافته است.

برچسب ها:
اشتغال رفسنجان فرماندار متولی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :