فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان بر اثر خشکسالی و نبود محصول دچار بحرانی همچون سیل و زلزله خاموش شده است.

به گزارش “روراستی” مجید فصیحی‌هرندی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی این سال‌ها رفسنجان به عنوان شهرستان برخوردار در سطح کشور مطرح بوده و اعتبارات دولتی به آن تخصیص داده نشده اما سعی می‌کنیم با توجه به جمعیت و نیازهای شهرستان در زمینه جذب اعتبارات استانی توجهی که شایسته رفسنجان است، انجام شود.

وی بیان داشت: در رفسنجان به علت نگاه برخورداری، هیچ‌گاه تصور نشده که بحران خشکسالی چه بر سر این شهرستان می‌آورد در دو سال گذشته بحران خشکسالی همچون زلزله و سیل خاموش بوده است و هنوز تبعات آن را می‌بینیم.

فرماندار رفسنجان به خواسته کشاورزان اشاره کرد و تصریح کرد: مسئولان مربوطه نسبت به تعهدات بیمه پایه عمل کنند و جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی تأکید کرد: شرکت تعاونی پسته برای حمایت از کشاورزان وارد عرصه شود و پسته به دلیل ارزآوری که دارد توقع این است همانطور که خرید تضمینی از محصولات استراتژیک می‌شود پسته هم مورد حمایت باشد و نرخ‌گذاری آن به نفع کشاورزان باشد.

فصیحی‌هرندی در خصوص مدیران غیربومی شهرستان عنوان کرد: چنانچه قرار باشد تغییری صورت گیرد اولویت با فرد بومی است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود متکدیان و کودکان کار، خیریه‌ها را ظرفیت بالایی برای ساماندهی آنها دانست و بر پرهیز از شعاری عمل کردن برای این معضل تأکید کرد و افزود: بعضی معضلات مانند گسترش قلیان‌سراها باید ریشه‌یابی شوند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اتباع در این شهرستان مسئله تازه‌ای نیست و در ارتباط با این موضوع در سطح کلان کشور تصمیم‌گیری می‌شود و ما می‌توانیم فقط پیشنهاداتی خاص در این راستا بدهیم.