معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

مراجعه ۵۵ هزار نفر در رفسنجان برای کنترل فشار خون

  • شناسه خبر: 47146
مراجعه ۵۵ هزار نفر در رفسنجان برای کنترل فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت زیرپوشش ما باید در طرح بسیج کنترل فشار خون شرکت کنند که تا الان ۵۵ هزار نفر مراجعه کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت زیرپوشش ما باید در طرح بسیج کنترل فشار خون شرکت کنند که تا الان ۵۵ هزار نفر مراجعه کرده اند.
به گزارش “روراستی” احمد جمالی زاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع ارائه گزارشی از وضعیت طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اظهار داشت: کار بسیار بزرگی در حال اجراست که بزرگترین کمپین الکترونیکی در دنیا به شمار می رود.
وی بیان داشت: در کشور تا کنون بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در این کمپین شرکت کرده و فشار خون خود را اندازه گرفتند تا نسبت به کنترل آن اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان مراکز بهداشتی درمانی، خانه های بهداشت و ایستگاه های سیار را برای سنجش فشار خون برشمرد و افزود: بعضا از طریق سامانه خوداظهاری فشار خون خود را ثبت کرده اند.
وی فشار خون بالا را از ریزفاکتورهای مرگ و میر دانست و ادامه داد: معمولا چون بیماری فشار خون بالا علامت ندارد مردم به آن کمتر توجه می کنند اما زمانی که عارضه آن پدیدار شد کار خاصی نمی توانیم کنیم اگر در مراحل اولیه شناسایی شود می توانیم به بیمار کمک کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در ادامه آمار مراجعه کنندگان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور را شامل ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم ها عنوان کرد و اضافه کرد: در رفسنجان از ۱۶۵ هزار نفری که شامل این طرح می شود تا الان ۵۵ هزار نفر مراجعه کردند که عمده مربوط به روستا و شهرهای کوچک است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل بیماری ها و تشخیص آن هر چه هزینه شود صرفه جویی است و جزئی از اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.
جمالی زاده مهمترین موضوع در طرح مذکور را مراجعه خود مردم به مراکز بهداشتی درمانی و پایگاهها ذکر کرد و توضیح داد: حتما مراجعه کنندگان کدملی خود را به یادداده باشند یا کارت ملی همراه داشته باشند تا برای ثبت فشار خون در سامانه دچار مشکل نشویم.
علی اسماعلیلی ندیمی بر اهمیت پیاده روی و مصرف میوه و سبزی ها تأکید کرد و گفت: افزایش وزن به ویژه در جوامع شهری از بزرگترین مشکلات برای سلامتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: متوسط مصرف نمک در کشور ما روزانه ۱۱ گرم است در حالی که متوسط مصرف جهانی ۵ گرم است و ما بیش از دو برابر متوسط جهان نمک مصرف می کنیم.

برچسب ها:
بسیج ملی رفسنجان علوم پزشکی فشار خون بالا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :