مدیرعامل شرکت تابان نوین مطرح کرد:

تاسیس سازمان بازاریابی و برندینگ به جای تاسیس مجدد وزارت بازرگانی

  • شناسه خبر: 47539
تاسیس سازمان بازاریابی و برندینگ به جای تاسیس مجدد وزارت بازرگانی

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بریافتن حلقه مفقوده اقتصاد کشور تاسیس سازمان بازاریابی و برندینگ به جای تاسیس مجدد وزارت بازرگانی
ایده و نظر جوانان شهر طلای سبز و سرخ (رفسنجان مطرح شد.

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر یافتن حلقه مفقوده اقتصاد کشور تاسیس سازمان بازاریابی و برندینگ به جای تاسیس مجدد وزارت بازرگانی به عنوان
ایده و نظر جوانان شهر طلای سبز و سرخ  رفسنجان مطرح شد.
به گزارش “روراستی” گروه مشاوران کسب و کار، توسعه بازار ، تبلیغات و برندینگ تابان نوین در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران توضیحاتی در راستای این ایده ارائه دادند.

محمدعلی حسینی مقدم مدیر عامل کانون تبلیغاتی تابان نوین و سرپرست گروه مشاوران کسب و کار و توسعه بازار تابان نوین با معرفی اجمالی تیم هفت نفره شان اظهار داشت: در اقتصاد رقابتی و بازار آزاد، رقابت سالم با اجرای اصل برندیگ اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد در تمامی سالهایی که مقام معظم رهبری با عناوین مختلف مرتبط به اقتصاد سالها را نامگذاری کردند هیچ جا نمی بینید و شاهد توجه و برنامه ریزی مسئولان در حوزه بازاریابی ، مطالعات و تحقیقات بازار و برندینگ نیستید.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با خرده گیری از دخالت زیاد دولت در اقتصاد و اشاره به تلاش برای راه اندازی وزارت بازرگانی اذعان کرد: بایستی به جای وزرات بازرگانی سازمان بازاریابی و برندینگ تاسیس شود چرا که اگر قرار باشد دولت همان نگاه قبلی و همان استراتژیها و سیاستهای قبلی وزرات بازرگانی را تاسیس کند هیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور و تنظیم بازار نمی افتد.

حسینی مقدم با ذکر این مطلب که در خیلی از بازارها همچون مسکن هیچ برند قابل اعتمادی نداریم یا در بازار خودرو دو برند با کیفیت پایین و قیمت نامناسب وجود دارد که این موضوع نتیجه دخالت دولت و عدم رقابت صحیح در جهت اصل برندینگ است،  اشاره کرد: سازمانهای موازی کار از وزارت صنعت ،معدن و تجارت گرفته تا جهاد کشاورزی و … به دلیل همین موازی کاریها گره ای از مشکلات باز نمی کنند و بلکه گره دیگری به کار می زنند.

وی پیشنهاد کرد: سازمانهای موازی کار وظایفشان تجمیع شود و در راستای اصول بازاریابی و برندینگ قرار گیرد .

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: در اصل برندینگ آیتم های زیادی وجود دارد که یک نام تجاری را تبدیل به برند می کند زمانی یک شخصیت حقیقی یا حقوقی به یک برند تبدیل می شود که به نیازهای مخاطبین و مردم توجه کرده باشد و و ا زجمله مشکلاتی که جامعه و اقتصاد ما دارد عدم توجه واقعی به مخاطبین و مصرف کنندگان است. سرپرست گروه مشاورین کسب و کار، توسعه بازار تبلیغات و برندینگ تابان نوین ماندن برخی کالاها در انبار کارخانه ها و فروشگاهها رابه دلیل نداشتن بازار فروش یا برعکس کمبود و تورم در برخی کالاها را ناشی از همین عدم توجه به نیاز و خواست مردم در بحث عرضه و تقاضا دانست و تشریح کرد: باید بررسی کنیم یک شرکت ایرانی چرا نمی تواند ذائقه ایرانی را تامین کند که افراد به دنبال برندهای خارجی می روند.

وی در توضیحات دیگری اشاره کرد: سازمانهای بازاریابی و برندینگ را با اولویت تحقیقات و مطالعات بازار راه اندازی کنیم چون مطالعات بازار خلا دیگری بوده که به آن توجهی نشده است .
حسینی مقدم ابراز کرد: اگر به اصول برندینگ توجه شود تنظیم بازار هم صورت می گیرد و عرضه و تقاضا در تمامی بازارهاخودشان را پیدا کرده و یکدیگر را تنظیم می کنند. برندینگ یک طرح بسیار مهم است و با آن تعادل بازار رقم خواهد خورد و به راحتی می توان مشکلاتی که در بازار داریم را حل و بازار را مدیریت کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تجربه و توانایی گروه مشاوران کسب و کار، توسعه بازار تبلیغات و برندینگ تابان نوین به معرفی بیشتر این گروه پرداخت و عنوان کرد: کارخانجات و بنگاههای اقتصادی دارای مشکل و حتی ورشکسته را از بحران خارج می کنیم.
حسینی مقدم توضیح داد: گروه مشاوران کسب و کار تابان نوین از سال ۸۵ فعالیت خود را بصورت تخصصی در حوزه مشاوره کسب و کار، مطالعات و تحقیقات بازار، توسعه بازار، استراتژی فروش تشکیل و آموزش تیم فروش ، طراحی و ساخت کمپینهای تبلیغاتی ، تبلیغات محیطی فعالیت خود را شروع کرد و در سالهای اخیر با مشاوره در حوزه برندینگ و ریبرندینگ که این بحث عمری کمتر از ۱۰ سال در ایران دارد فعالیت خود را گسترش داد و علاوه بر شهر رفسنجان و انار- کرمان – شیراز و مشهد مقدس نیز شعبه راه اندازی کردیم و آمادگی داریم هر بنگاه تولیدی و اقتصادی که دچار مشکل باشد و قصد توسعه و افزایش فروش دارد و یا دچار بحران می باشد را پس از بررسی و مطالعه و تایید و پذیرش گروه مشاوران قول می دهیم حتما آن مجموعه را از بحران عبور دهیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ده پروژه مشاوره در دست بررسی و انجام داریم که تعدادی از آنها با مشاوره های تیم و گروه ما توانسته اند احیا شوند و سهمشان را از بازار دریافت کنند .

حسینی مقدم با ابراز تاسف از اینکه نگاه کسب و کارها هنوز سنتی است، افزود: این خلا در اصناف کاملا مشهود است .

وی بیان کرد: راه اندازی کسب و کار معیارهای خاصی دارد که حتما باید به آنها توجه شود و چه خوب است که افراد قبل از راه اندازی کسب و کار مشاوره بگیرند و سپس هزینه کنند تا پشیمانی به بار نیاورد.

وی تصریح کرد: باید اصناف و مشاغل نگاهشان فراتر از شهرستان رود و استفاده از پتانسیلهای ممکن همچون صنعت فرانچایز(شرکتها و فروشگاههای زنجیره ای ) در سطح کشور فعالیت خود را گسترش دهند.

حسینی مقدم در پایان اظهارات خود متذکر شد: گروه مشاوران کسب و کار ، توسعه بازار، تبلیغات و برندینگ تابان نوین در استای ایده تاسیس سازمان بازاریابی و برندینگ و خلا آن در اقتصاد کشور با عنوان حلقه مفقوده اقتصاد، آماده مناظره با اقتصاد دانان و اساتید محترم این حوزه هستیم.

برچسب ها:
بازاریابی تابان نوین رفسنجان مشاوره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :