در صورت عدم صرفه جویی

آب رفسنجان جیره بندی می شود

  • شناسه خبر: 47564
آب رفسنجان جیره بندی می شود

فرماندار رفسنجان گفت: باتوجه به شرایط حاضر اگر صرفه جویی نشود ممکن است مجبور به جیره بندی آب در شهرستان شویم.

فرماندار رفسنجان گفت: باتوجه به شرایط حاضر اگر صرفه جویی نشود ممکن است مجبور به جیره بندی آب در شهرستان شویم.

به گزارش “روراستی” فرماندار رفسنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گرمی هوا و کاهش و افت فشار آب و نیاز مردم به آب آشامیدنی اظهار کرد: ۲۱ حلقه چاه آب آشامیدنی در رفسنجان وجود دارد که دو حلقه از این چاه ها با دبی ۴۰ لیتر بر ثانیه و ۳۰ لیتر بر ثانیه اخیرا وارد مدار شده است.

وی بیان داشت: مردم از بکاربردن پمپ به طور غیر مستقیم به منبع خودداری کنند چرا که با مکش افت آب در جاهای دیگر به وجود می آبد و امکان جمع آوری و تشکیل پرونده برای فرد خاطی وجود دارد همچنین برای باغات و باغچه از آّ آشامیدنی استفاده نشود.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: هر جا پمپ هایی باشد که فشار آب در منطقه ای را کم کند مردم  با شماره ۱۲۲ و ۳۴۲۸۱۰۰۰ مطلب را گزارش دهند.

وی تأکید کرد: با هماهنگی های با دادستان از فردا افرادی که اقدام به نصب غیر مجاز و غیر قانونی پمپ و انشعاب غیر مجاز اقدام کنند برخورد می شود.

فصیحی هرندی عنوان کرد: سال گذشته ۸۵۰ انشعاب غیر مجاز و امسال ۱۵۰ انشعاب غیر مجاز در رفسنجان جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه هوا بسیار گرم است و مجبور به استفاده از کولر و وسایل خنک کننده هستیم، تصریح کرد: کولر در هر ساعت ۲۰ لیتر آب مصرف می کند اگر مدیریت شود به صرفه جویی آب کمک کرده ایم اگر بین ۱۵۰ لیتر در هر خانوار صرفه جویی شود در واقع توانستیم به کم آبی غلبه کنیم.

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۹۰ کیلومتر خط انتقال آب داریم و مردم کمک کنند در برخی نقاط به دلیل اینکه بر اساس جمعیت لوله ها نصب شده و با افزایش جمعیت این سیستم باید اصلاح شود که همکاران در آب و فاضلاب شهری این کار را انجام می دهند.

وی طی توضیحاتی گفت: از مردم تقاضا داریم از آبیاری فضای سبز و محل زندگی خودداری کنند و شب ها اقدام به آبیاری باغچه کنند. از شهرداری هم قددانی می کنیم که در روز از آبیاری فضای سبز امتناع می کنند و منابع آبی هم در پارک ها ایجاد شده تا سیستم تقویت شود.

فرماندار رفسنجان اذعان کرد: باتوجه به شرایط حاضر اگر صرفه جویی نشود ممکن است مجبور به جیره بندی آب در شهرستان شویم.

برچسب ها:
آب جیره بندی رفسنجان صرفه جویی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :