طرح بازآفرینی شهری موجب شده محله‌هایی که نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رنج می‌بردند روح امید در ساکنان آنها ایجاد شود.

به گزارش “روراستی” بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در جاهایی که پرجمعیت و قدیمی است و خالی از سکنه مانده همیشه مشکلات فرهنگی اجتماعی به وجود می‌آورد امکانات کمتری در دسترس اهالی محله‌ها قرار می‌گیرد و مشکلات دیگری در کنار آن گریبانگیر ساکنان محله‌ها شده است.

اما دو محله رحمت‌آباد و رستم‌آباد امروز در طرح بازآفرینی شهری به الگویی برای سایر محلات تبدیل شده و پروژه‌های خوبی برای اهالی این دو محله در حال اجراست.

علی عباسی‌پور رئیس اداره مسکن و شهرسازی رفسنجان طی بازدیدی که عصر امروز به اتفاق فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان از این پروژه‌ها که در قالب حوزه رستم‌آباد در حال اجراست انجام شد، اظهار داشت: برای ارتقای محله‌هایی که بافت ناکارآمد دارند دولت اقدام کرده و با کمک شهرداری رفسنجان چهار پروژه در حوزه رستم‌آباد در حال اجراست.

وی بیان داشت: رفسنجان ۴۴۲ هکتار بافت فرسوده یا ناکارآمد شهری دارد و در ۱۰ منطقه مطالعه شده و با توجه به پیشنهاد شهرداری در محله‌های قطب‌آباد، کمال‌آباد، ده‌شیخ، کریم‌آباد محقق و… طرح بازآفرینی شهری اجرا می‌شود.

رئیس مسکن و شهرسازی رفسنجان تصریح کرد: از سال ۹۶ چهار پروژه در حوزه رستم‌آباد شروع شامل احدات خانه محله با ۶۲۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، بازارچه خوداشتغالی با ۱۲ باب مغازه و ۵۷۱ متر مربع مساحت با اعتبار ۴۴۳ میلیون تومان و نیز بوستان محله با اعتبار ۳۷۹ میلیون تومان و پروژه آسفالت که در قالب حوزه رستم‌آباد است، اجرا شده است.

عباسی‌پور خاطرنشان کرد: بوستان محله ۸۰ درصد پیشرفت کرده و پروژه بازارچه خوداشتغالی هفته آینده به اتمام می‌رسد ضمن اینکه بوستان محله هم تا دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

وی در توضیحی گفت: خانه محله شامل سالن آمفی تئاتر و فضای اداری است.