نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

۷۵۰۰ قطعه زمین برای زوج های جوان رفسنجان اختصاص یافت

  • شناسه خبر: 47796
۷۵۰۰ قطعه زمین برای زوج های جوان رفسنجان اختصاص یافت

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد هفت هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای مسکن جوانان رفسنجان که تقاضا دادیم اختصاص یافت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد هفت هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای مسکن جوانان رفسنجان که تقاضا دادیم اختصاص یافت.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی محمدی در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان اظهار داشت: سالانه ۱۲٫۶ میلیارد دلار از محل محصولات قاچاقی وارد کشور می شود که هیچ حقوق دولتی را پرداخت نمی کنند این اقتصاد پنهان است که هیچ درآمدی برای کشور ندارد و درآمدی برای قاچاقچیان مافیایی دارد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص قاچاق کالا و ارز افزود: آنچه که امروز اتفاق می افتد ما قاچاق معکوس داریم ۱۴ میلیارد دلار کالاهای اساسی که برای خانواده های کم درآمد از جمله معلمان و فرهنگیان کارمندان و … پرداخت می شود باید به دست این خانواده ها برسد که کمتر صورت می گیرد و به خارج از مرزها می رود و این قاچاق معکوس است.

وی ادامه داد: این اقلام با قیمت ارز ۴۲۰۰تومان وارد کشور می شود ولی دوباره از مرز به صورت غیر رسمی صادر می شود و خروجی این کالا با قیمت لب مرز محاسبه می شود که به اقتصاد پنهان نام دارد و به دلیل نظارت ضعیف دولت التهاباتی به بازار وارد کرده است اما طی چند روز گذشته با پی گیری ها وکنترل ها به سمتی می رود که مردم بتوانند کالاهای خود را دریافت کنند

 عدم نظارت و کنترل دولت تورم را ایجاد کرد

انارکی محمدی تصریح کرد: الان در بحث گندم، گوشت و کالاهای اساسی در کشور قاچاق معکوس صورت می گیرد یک هفته ای است که مهار و کنترل شده و امید می رود که در بحث قاچاق دام و گندم مبارزه داشته باشیم و کالاهای مردم را به دست مردم برسانیم؛ کالاهای اساسی به حدی از دسترس مردم خارج شد که ۴۸ درصد تورم برای این کالاها تعیین شد کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان به کشور وارد می شد و با همان قیمت دست مردم می رسید ۴۸ درصد تورم داشت و دولت نتوانست کنترل کند و به سمتی رفت که در بحث کالاهای آزاد ۴۲ درصد و در کالاهای اساسی ۴۸ درصد تورم داشتیم و نشان می دهد به سمت بازار آزاد می رویم.

وی خاطرنشان کرد: بحث قاچاق صدمه زیادی به اشتغال زد و باعث ایجاد بازاری غیر از بازار رسمی شد و برای تولید و اشتغال صدمه زد؛ امیدواریم امسال با کنترل قاچاق کالا وارز بتوانیم به اشتغال به ویژه در مس کمک کنیم زیرا مجتمع مس سرچشمه از سال ۹۱ تا کنون هیچ آزمونی برگزار نکرد پی گیر این هستیم که حداقل هر ۶ ماه یک آزمون را داشته باشیم امسال در مرحله اول ۴۰۰ و در مرحله دوم ۸۰۰ نفر را مجتمع مس سرچشمه توسط آزمون جذب می کند.

وی با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد گفت: این طرح در حال اجرا است تا در بخش صنعت و گلخانه ها از این آب استفاده شود .

 خریدهای مورد نیاز مس از رفسنجان تأمین می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا کنون خریدهای موردنیاز مس مجتمع مس سرچشمه از جمله سیلیس، آهک ، ماسه بادی و … از مشهد، یزد و سایر نقاط کشور تهیه می شد که با پی گیری ها از سال گذشته این نیازها از داخل رفسنجان تأمین می شود.

وی بیان کرد: در ۳ سال گذشته مس کمترین نگاه به رفسنجان داشته و بیشترین معدن مس در پهنه موقعیت رفسنجان داریم و متأسفانه عادلانه مس به ما نگاه نکرد و سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد و امروز شاهدیم فرزندان ما در مس شاغلند، هنوز جایگاه خودمان را در مس پیدا نکردیم.

انارکی محمدی ادامه داد: بسیاری از شرکت های بزرگ زیر مجموعه مس به نوعی چون عدالتی نبود به شهرهای دیگر رفته اند مثلا مس، سرمایه گذاری عمده خود را در شهر دیگر کرده و دردآور است بچه های ما بیکار باشند و سرمایه گذاری مس در جای دیگری صورت گیرد.

نماینده مردم در مجلس گفت: باتوجه به اینکه سال گذشته مهندس نبیان رئیس سازمان ملی مسکن وشهرسازی در بحث رفع مشکل پلاک ۲۰۹۴ که بیش از ۱۵ هزار خانوار در این اراضی بدون سند زندگی می کردند سفر کرد و این موضوع هم حل شد در این سفر مجوز تعداد ۷۵۰۰ قطعه زمین برای جوانان تقاضا دادیم که با ان موافقت شد وجوانان ابتدای زندگی که فاقد مسکن هستند می توانند به صورت انبوه سازی و مشارکتی در زمین های داخل شهر ساخت و ساز کنند.

برچسب ها:
رفسنجان مسکن جوانان نماینده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :