روراستی گزارش می دهد

بهره برداری سیاسی از جاده نوق با رنگ و بوی انتخابات

  • شناسه خبر: 47920
بهره برداری سیاسی از جاده نوق با رنگ و بوی انتخابات

جاده رفسنجان-نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که به جای رسیدگی به آن مورد بهره برداری های سیاسی قرار گرفته است.

جاده رفسنجان-نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که به جای رسیدگی به آن مورد بهره برداری های سیاسی قرار گرفته است.

به گزارش “روراستی” جاده رفسنجان نوق به طول ۸۰ کیلومتر روستاهای زیادی در مسیر دارد که منتهی به جوادیه الهیه که به تازگی به شهر تبدیل شده، می شود در این سال ها جاده تنها در حدفاصل روستاهای مسیر دوبانده شده که به همت دهیاری ها و شوراها بوده و مابقی رها شده و با وعده و وعیدهای بی عمل مسئولان روزگار می گذراند، اما ایام انتخابات که نزدیک می شود دوباره سوژه داغ کاندیداها می شود که جای تأسف دارد چون در این خصوص سیاه نمایی هایی هم می شود که نمی توان از آن گذشت.

این روزها شاهد فعالیت چند لودر و بلدوزر در این جاده هستیم که گفته می شود از یک شرکت کرمانی در محل کار می کنند و این شرکت گویا پیش از سال ۹۸ که آگهی مناقصه گذاشته شده و شرکتی از رفسنجان نیامده به سفارش انارکی محمدی که مدیرعامل شرکت از دوستان وی است کار را بر عهده گرفته و در حال فعالیت است.

اما فعالیت به چه قیمتی؟ چرا که حتی گفته می شود کار تحت نظارت کرمان است و آزمایشگاه خاک هم در کرمان است در حالی که خودمان ناظر و آزمایشگاه داریم.

همچنین برای تحویل گرفتن جاده روال اداری هم طی نشده است. طبق آن چه می بینیم و کارشناسان راهسازی اذعان دارند؛ مسیری که برای جاده انتخاب شده اشتباه است و عملا جانمایی که انجام شده موجب شده تثبیت ماسه بادی ها به هم بخورد و دوباره به حرکت در آیند چون وسط تپه های ماسه بادی را شکافتند که با این کار مجدد شن های روان حرکت کرده و به سمت جاده رفته و مشکلاتی ایجاد می کنند به ویژه برای زمان هایی که جاده توفانی باشد که اغلب اینگونه است می تواند برای رهگذران خطراتی در پی داشته باشد.

از طرفی ماسه بادی هایی که برای احداث جاده بر داشتند هم کنار جاده فعلی تخلیه کرده اند که مشکلات را دو چندان می کند.

و اما در خصوص کیفیت مصالح ساخت جاده که بحث برانگیز است؛ مصالح کاربردی شن و ماسه نیست و خاک است و چندین بار هم از شهرستان از ادارات مربوطه گزارش شده و ادارات متولی این کار نیز نامه نگاری با مرکز استان انجام دادند اما رسیدگی نشده است.

با توجه به اینکه نماینده سال قبل اعلام کرده ردیف بودجه ملی برای دوبانده کردن جاده رفسنجان نوق گرفته باید این مشکلات را هم ببیند و به کارشناسان و ناظران شهرستان خودمان بیشتر بها بدهد عمق کار را ببیند و خدایی ناکرده تنها به اینکه کاری کرده باشد تا رایی جمع کند فکر نکرده باشد پس بهتر است جلوی هدررفت بودجه های بیت المال را بگیرد.

برچسب ها:
انتخابات بهره برداری سیاسی پسته جاده پرخطر دوبانده رفسنجان نوق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :