رئیس بهزیستی رفسنجان خبر داد:

افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی تا ۵۰ میلیون تومان

  • شناسه خبر: 47956
افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی تا ۵۰ میلیون تومان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی تا ۵۰ میلیون تومان خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی تا ۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش “روراستی” محمود حیدری امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: هفته بهزیستی از۲۲ تا ۲۸ تیر ماه است و شعار هفته بهزیستی بهزیستن در گام دوم، شفافیت، توانمند سازی و ارتقا سلامت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بهزیستی با هدف حمایت از خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست، دختران فراری، زنان آسیب دیده، کودک آزاری و همسرآزاری، سالمند آزاری و بحث هایی که خانواده ها را تزلزل میکند تشکیل شد و در کنار آن بحث توانمندسازی معلولین و خدمت رسانی به آنان شکل گرفت.

حیدری بیان داشت: در بحث اشتغال خانواده ای اگر توان بازتوانی داشته باشد بهزیستی به آنها خدمات می دهد و به نوعی آن خانواده باید پس از دوسال که شرایط کار پیدا کرد از چرخه بهزیستی خارج شود.

وی ادامه داد: بیمه کارفرمایی به این صورت است که یک خانواده به یک کارفرما معرفی می کنیم که بخواهد یک شغل ایجاد کند و نیرویی را از بهزیستی به کار گیرد در کنار اشتغال به کار این فرد در آن حوزه، یک وام از ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان به کارفرما می دهیم و در وام های روستایی وام با کارمزد ۶ درصد به روستاییان داده خواهد شد.

حیدی افزود:برای معلولین خدمات اشتغال را داریم که به آنها تا سال گذشته ۲۰ میلیون تومان وام داده می شد اما از امسال تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره و سود داده می شود و این افراد تا زمانی که بتوانند استقلال شغلی پیدا کنند تحت نظر بهزیستی هستند.

وی با اشاره به بیماری تنبلی چشم کودکان بیان کرد: جامعه هدف ما در رفسنجان امسال ۱۶هزار نفر از کودکان ۳تا۶ ساله هستند که اگر کودک به مدت ۴هفته درمان نشد در سن بالاتر نابینا می شود این طرح در ماه های آبان و آذر هرساله برگزار می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در بحث آموزش که رکن اصلی هرکاری است سال گذشته ۷۰۰ نفر در حوزه فرزند پروری،۳۰۰ نفر در آموزش های پیش از ازدواج و ۸۰۰ نفر آموزش های مهارت های زندگی را فراگرفتند.

برچسب ها:
اشتغال مددجویان بهزیستی هفته بهزیستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :