معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: هشت شهرستان کرمان، سیرجان، بم، جیرفت، زرند، کهنوج، بافت و رفسنجان بیشترین تصادفات را در استان کرمان دارند، شامل طرح ویژه جهت کاهش تلفات درون شهری می‌شوند.

به گزارش “روراستی” سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در جلسه ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور و ضوابط بالادستی، ستاد راهبری رصد مستمری بر تدوین برنامه کاهش تصادفات استان را در دو بخش درون شهری و برون شهری باید داشته باشد تا ملاک اجرا برای دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی به اسناد بالادستی مرتبط با کاهش تصادفات و تلفات پرداخت و ادامه داد: براساس این اسناد، هشت شهرستان کرمان، سیرجان، بم، جیرفت، زرند، کهنوج، بافت و رفسنجان که بیشترین تصادفات را در استان کرمان دارند، شامل طرح ویژه جهت کاهش تلفات درون شهری می‌شوند.

معاون استاندار کرمان مجموع تلفات حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری استان کرمان در سال گذشته را یک‌هزار و ۷۴ نفر بر اساس اعلام پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: نیمی از این تلفات مربوط به شمال استان و نیمی مربوط به جنوب استان و تلفات درون شهری است.

وی تعداد تلفات حوادث رانندگی برون شهری استان کرمان در سال گذشته را ۸۵۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان کرمان باید ۱۴۹ نفر کاهش تلفات را در سال جاری داشته باشد که ۴۶ نفر در حوزه درون شهری و ۱۰۳ برون شهری است.

موسوی به تاثیر منفی تصادفات خودروهای حامل اتباع غیرمجاز در میزان آمار استان کرمان اشاره داشت و افزود: اگر این خودروها را کنار بگذاریم، استان کرمان جزو رتبه‌های برتر در کاهش تلفات است.