رئیس بهزیستی رفسنجان عنوان کرد:

۱۸۰۰۰کودک واجد شرایط ورود به مهدها در رفسنجان

  • شناسه خبر: 48112
۱۸۰۰۰کودک واجد شرایط ورود به مهدها در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: ۱۸ هزار کودک سه تا ۶ سال واجد شرایط ورود به مهدکودک در شهرستان داریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: ۱۸ هزار کودک سه تا ۶ سال واجد شرایط ورود به مهدکودک در شهرستان داریم.

به گزارش “روراستی” حیدری در جلسه ساماندهی مهدکودک ها اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ کودک سه تا ۶ سال تحت پوشش غربالگری شنوایی و بینایی قرار گرفتند که امسال تعداد ین کودکان حدود چهار درصد افزایش یافته و قریب به ۱۸ هزار کودک سه تا ۶ سال در شهرستان داریم.

وی ادامه داد: با توجه به بحث روانشناسی نباید کودکان از ابتدا به خانواده وابسته باشند چون در آینده در زمینه آموزشی با مشکل برخورد می کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ۴۵ مهد کودک در شهرستان زیر نظر بهزیستی فعالیت می کند، افزود: از این تعداد ۲۴ مهد کودک در شهر و ۲۱ مهد کودک در روستاها هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهرماه امسال ۹ مهد کودک به مجموعه مهدهای شهرستان افزوده می شود.

حیدری در ادامه اظهار داشت: کلیه مهدکودک ها ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند تا آسیبی به بچه ها نرسد و در واقع شعار ما این است که کودکان از منزل بیرون بیایند امنیت شان تأمین است تا مادران بدون دغدغه به کار خود بپردازند.

وی در خصوص خانه های بازی هم گفت: چنانچه خانه بازی شرایط مهدکودک ها را دارا باشد ما می توانیم مجوز صادر کنیم ضمن اینکه هم افزایی با مجموعه هایی مانند آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت برای انجام بهتر کار و رفع دغدغه ها اثرگذار بوده و در این راستا تیم تخصصی از ادارات مربوطه می تواند کارساز باشد.

حیدری با اشاره به اینکه مهدکودکی که ۱۵ سال فعالیت داشته و سابقه کار دارد و در زمینه پیش دبستانی هم فعالیت کرده نمی توان به یک دفعه از او خواست پیش دبستانی را تعطیل کند، تصریح کرد: چون آموزش و پرورش متولی است باید این مورد را ببیند چرا که شخص سرمایه زندگی اش را در این راه گذاشته است و نباید نامهربانی کند.

 

 

برچسب ها:
آموزش و پرورش بهزیستی خانه های بازی مجوز مهد کودک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :