رئیس هیأت ورزش روستایی رفسنجان مطرح کرد:

رتبه برتر ورزش روستایی رفسنجان در کشور

  • شناسه خبر: 48121
رتبه برتر ورزش روستایی رفسنجان در کشور

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رفسنجان گفت: این شهرستان رتبه برتر ورزش روستایی در کشور را داراست.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رفسنجان گفت: این شهرستان رتبه برتر ورزش روستایی در کشور را داراست.

به گزارش “روراستی” جواد حاج باقری عصر امروز در نشست خبری با حضور رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان در محل دفتر هیأت ورزش همگانی شهرستان اظهار کرد: هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان جشنواره های متعددی طول سال برگزار می کند که جشنواره راویز در ۲۵ مرداد، جشنواره غذاهای سنتی ۱۸ مرداد و جشن پسته را پس از ماه صفر از جمله جشنواره ای شاخص می توان نام برد، جشن بستنی هم پیش از این برگزار شد.

وی بیان کرد: رفسنجان در بحث ورزش روستایی رتبه برتر کشور را داراست، برای اولین بار بچه های والیبال ما از روستا به تیم ملی والیبال دعوت شدند و در رشته کاراته قهرمانان زیادی داریم، همچنین بچه های روستا در شنا و اسکیت هم حرف برای گفتن دارند.

حاج باقری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد قهرمانان شهرستان  بچه های روستا هستند، افزود: سال ۸۷ شورای ورزش روستایی برای اولین بار در کشور در رفسنجان راه اندازی شد که در کل کشور برند شد و بسیاری از نمایندگان مجلس خواستار مصوب شدن آن بودند.

وی ادامه داد: دو مدرس جنوب شرق کشور از رفسنجان در رشته های مختلف ورزش مربی هستند و مدرس داوری و بازی های بومی محلی استان از رفسنجان است.

حاج باقری عنوان کرد: هشت هزار ورزشکار روستایی در شهرستان داریم که سازماندهی شده هستند و سال ۹۰ رفسنجان با ۱۲ هزار بیمه ورزشی رکوردار کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان داریم که چهار خانه فعال هستند و مابقی متأسفانه به دلیل کوتاهی دهیاران و شوراها که تغییر پیدا کردند، فعالیت ندارند.

برچسب ها:
بازی های محلی بومی محلی جشنواره رفسنجان عشایری ورزش روستایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :