رئیس ورزش همگانی رفسنجان:

۲۰۰۰ دوچرخه به مردم رفسنجان داده می شود

  • شناسه خبر: 48123
۲۰۰۰ دوچرخه به مردم رفسنجان داده می شود

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان رفسنجان گفت: با همکاری شرکت مس دو هزار دوچرخه وارد شهر رفسنجان خواهد شد و در اختیار مردم قرار داده می‌شود و به طور اقساطی پول آن دریافت می شود.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان رفسنجان گفت: با همکاری شرکت مس دو هزار دوچرخه وارد شهر رفسنجان خواهد شد و در اختیار مردم قرار داده می‌شود و به طور اقساطی پول آن دریافت می شود.

به گزارش “روراستی” محسن کریمی عصر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به عملکرد این هیأت از تدوین برنامه سالانه هیأت خبر داد و اظهار داشت: خودمان را ملزم به اجرای این برنامه‌ها می‌دانیم.

وی بیان داشت: اعضای هیأت‌رئیسه مرکب از مسئولان شهر هستند تا بتوانیم اهداف ورزشی هیأت را به خوبی پیش ببریم و کمیته‌هایی در این راستا از جمله ایروبیک، یوگا، طناب‌زنی، گردشگری ورزشی، ورزش کودکان و نوجوانان و…تشکیل دادیم.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان رفسنجان بیان کرد: با هدف فرهنگسازی ورزش همگانی و نهادینه‌کردن آن در شهر و اینکه مردم خود به خود به ورزش روی بیاورند و بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی‌شان کاهش یابد تا به جامعه‌ای سالم دست یابیم، پیش می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی در کل کشور مظلوم بوده اما در یکی، دوسال اخیر برنامه‌های خوبی در این خصوص اجرا شده در رفسنجان اولین همایش عصرگاهی در ماه مبارک رمضان در پارک خبرنگار و پارک بانوان برگزار شد و عید فطر هم با اجرای برنامه‌ای توانستیم پیام خود را به مردم برسانیم.

کریمی بیان کرد: برای اجرای برنامه‌ها سالن مجزا برای رفاه حال بانوان در نظر می‌گیریم تا بدون دغدغه و نگرانی بتوانند شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک کلنگ احداث ساختمان هیأت را می‌زنیم، گفت: مسئولان هم برای همکاری قول مساعد دادند.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان رفسنجان به میزبانی رفسنجان در همایش استانی یوگا اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی کرده بودیم یک هزار نفر  در این همایش شرکت کنند اما بیش از دو هزار نفر در این همایش شرکت کردند و اساتید مطرح کشوری نیز حضور داشتند.

باشگاه های ورزشی متخلف معرفی می شوند

وی ابراز کرد: از نظر مباحث علمی تصمیم گرفتیم به کمک کمیته آموزش درجه فنی مربیان را با برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی  از سطح سه به ۲ ارتقا دهیم.

کریمی با بیان این موضوع که از باشگاه‌های ورزشی بازرسی به عمل آوردیم که اکثرا نواقصی داشته و استاندارد نبودند، تصریح کرد: مربیان برخی باشگاه‌ها تخصص نداشتند، نرخنامه‌ها مشخص نبود و برخی باشگاه‌ها داروهای نیروزای غیرمجاز توزیع می‌کردند، مسائل ایمنی رعایت نشده بود و از بیمه ورزشکارها هم خبری نبود.

وی اضافه کرد: اخیرا بیش از ۲۰ بازرسی از باشگاه‌ها انجام شد اخطار دادیم که محیط باشگاه را از نظر کمی و کیفی اصلاح کنند  و تذکر دادیم که باشگاه‌های متخلف معرفی و باشگاه‌هایی که عملکرد خوبی دارند، تشویق می‌شوند.

کریمی با اظهار این مطلب که اگر در حوزه ورزش کم‌کاری کنیم به ورزش شهرمان خیانت کردیم، از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت خبر داد و افزود: هشتم شهریور این همایش برگزار و  نمایشگاه صنایع دستی و ظرفیت‌های شهرستان برپا می‌شود تا این شهرستان به کشور معرفی شود.

وی تصریح کرد: برای جذب اسپانسر جهت برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی فراخوان می‌دهیم و اصحاب رسانه‌ در این زمینه با ما همکاری کنند.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ برنامه در تقویم سالانه ورزشی داریم که بخشی از آن انجام شده و بخشی تا پایان سال انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: با همکاری شرکت مس دو هزار دوچرخه وارد شهر رفسنجان خواهد شد و در اختیار مردم قرار داده می‌شود و به طور اقساطی پول آن دریافت و به مس برگشت داده می‌شود  تصمیم داریم رفسنجان را به عنوان شهر دوچرخه در کشور معرفی کنیم که این تعداد دوچرخه تا پایان سال وارد می‌شوند.

محیط دوچرخه‌سواری بانوان باید سالم باشد

کریمی با تأکید بر اینکه محیطی که بانوان در آن دوچرخه‌سواری می‌کنند باید سالم باشد، افزود: باید فضاسازی درستی از نظر شهرسازی انجام شود تا بانوان به راحتی به ورزش دوچرخه‌سواری بپردازند.

وی همچنین ابراز کرد: برای تولید علم ورزش نسبت به سطح استان بالاتر خواهیم رفت و در حوزه علمی قصد داریم به عنوان مرجع باشیم تا اگر کسی سؤال یا تحقیقی خواست از منابع علمی که در رفسنجان تولید شده استفاده کند.

وی از برنامه‌های فرهنگی با کمک کمیته علمی برای اصلاح حرکات ورزشی با کمک ۶ نفر از اساتید به نام کشور یاد کرد و از مسئولان شهرستان برای همکاری در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
دوچرخه رفسنجان شهر دوچرخه همایش پیاده روی رفسنجان ورزش همگانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :