رئیس بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان:

جرایم کارفرمایان خوش حساب بخشیده می شود

  • شناسه خبر: 48169
جرایم کارفرمایان خوش حساب بخشیده می شود

رئیس بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان گفت: کارفرمایان خوش حساب سازمان که به این سازمان تا پایان سال ۹۶ بدهی دارند از تاریخ ۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور امسال می‌توانند با مراجعه به شعبه از بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان گفت: کارفرمایان خوش حساب سازمان که به این سازمان تا پایان سال ۹۶ بدهی دارند از تاریخ ۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور امسال می‌توانند با مراجعه به شعبه از بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

به گزارش “روراستی” محمدرضا بابایی در نشست خبری به مناسب هفته تأمین اجتماعی با بیان اینکه شهرستان رفسنجان دارای ۴ شعبه تامین اجتماعی شامل شهید باقری، مس سرچشمه، بخش کشکوئیه و منطقه نوق است، به آمار مربوط به شعبه تأمین اجتماعی شهید باقری اشاره و اظهار داشت:  دوکارگزاری در خیابان مطهری و خیابان شریعتی این شهرستان وجود دارد که تعداد بیمه‌شدگان اصلی، مستمری بگیران و از کارافتادگانی که از این شعبه خدمات دریافت می‌کنند ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که با افراد تحت تکفل ۱۱۶ هزار نفر در حوزه کاری این شعبه است.

وی بیان داشت: طی یک سال گذشته ۶۲ هزار جلد دفترچه در این شعبه تعویض شد، همچنین تعداد نامه‌هایی که وارد این شعبه شد ۱۴۰ هزار نامه بوده در حال حاضر هزینه‌های ما بیشتر از درآمد است و کارفرمایان تحت پوشش این شعبه ۳۳ میلیارد تومان به سازمان بدهی دارند.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ به عنوان رونق تولید از سوی رهبری اعلام و بسته حمایتی نیز برای رونق تولید و فضای کسب و کار اعلام شد، یکی از این بسته‌های حمایتی  بخشودگی جرایم است و کارفرمایان خوش حساب سازمان که به این سازمان تا پایان سال ۹۶ بدهی دارند از تاریخ ۱۳/۳/۹۸ تا ۱۳/ ۶/۹۸ می‌توانند با مراجعه به شعبه از بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند که تا کنون ۸۰ درخواست از کارفرمایان رفسنجان در این حوزه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی ازکارگاه ها مشمول این بخشودگی نمی‌شوند تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۰ مورد از کارگاه‌های رفسنجان بازرسی شدند و هفت هزار و ۳۰۰ کارگر ساختمانی هم مورد بازدید قرار گرفتند.

بابایی بیان کرد: در زمینه تعهدات کوتاه‌مدت که شامل پرداخت هزینه‌های کفن و دفن، ایام بارداری، بیمه بیکاری و … است در این سازمان هفت هزار و ۱۸۱ تعهد داشتیم که ۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده است همچنین در بحث تعهدات بلندمدت نیز که شامل پرداخت حقوق بازنشستگان، بازماندگان و مستمری‌بگیران است ماهیانه ۱۴٫۲ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در مجموع ماهیانه برای انجام تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تأمین اجتماعی رفسنجان بیش از ۱۵٫۲ میلیارد تومان پرداخت می شود..

بابایی در ادامه اظهار کرد: شعبه شهید باقری رفسنجان برای ۵۱۶ نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کند و ۸۱۷ نفر نیز شاغلان صنایع دستی در زمینه پته‌دوزی، گبه‌دوزی و قالیبافی بیمه هستند همچنین خانم‌های خانه‌داری که سن آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال ست می‌توانند مراجعه و قرارداد بیمه زنان خانه‌دار ببندند.

وی توضیح داد: خانم‌های با۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و با ۴۲ سال سن و نیز آخرین پرداخت حق بیمه‌شان در کارگاه اجباری باشد می‌توانند با ۲۰ روز بازنشسته شوند همچنین در کارهای سخت و زیان‌آور از جمله خبرنگاری؛ نیز پس از بررسی در این نهادها فرد خبرنگار می‌تواند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شود.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به  اینکه اتباع بیگانه هم می‌توانند از مزایای بیمه  بهره‌مند شوند ابراز داشت: اتباع بیگانه که مجوز قانونی اقامت در ایران را داشته باشند می‌توانند مراجعه و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

بابایی یادآور شد:  در کل کشور  ۳ هزار و ۴۰۰ تبعه عراقی، افغانستانی، هندی و … زیر پوشش هستند و مستمری‌بگیر این سازمان هستند.

وی در پایان گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۷ شعبه شهید باقری رفسنجان رتبه اول در بین ۱۰۷ شعبه هم‌تراز خود در سطح کشور کسب کرد.

برچسب ها:
بیمه تامین اجتماعی جرایم رفسنجان کارفرما
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :