فرماندار رفسنجان:

باند حرفه ای تکدی گری در رفسنجان وجود ندارد

  • شناسه خبر: 48405
باند حرفه ای تکدی گری در رفسنجان وجود ندارد

فرماندار رفسنجان گفت: باند حرفه ای تکدی گری در رفسنجان نداریم و تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته ایم با اینحال اگر شهروندان در این رابطه موردی را سراغ داشتند اطلاع دهند.

فرماندار رفسنجان گفت: باند حرفه ای تکدی گری در رفسنجان نداریم و تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته ایم با اینحال اگر شهروندان در این رابطه موردی را سراغ داشتند اطلاع دهند.

به گزارش “روراستی” به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان رفسنجان، مجید فصیحی هرندی در خصوص جمع آوری متکدیان در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: تکدی گری پدیده نامناسبی است که چهره شهر را نازیبا می کند و بسیاری از شهروندان هم از این وضعیت شکایت دارند و این مشکل از دیرباز درجامعه ما بخصوص در رفسنجان وجود داشته و دارد.

وی بیان کرد: برخورد با این پدیده زشت در رفسنجان در دوره های گذشته انجام گرفته و نتایجی هم دربرداشته و در دوره جدید هم سعی کرده ایم که با همکاری همه مردم و دستگاهها به نحو شایسته به سمت حذف این پدیده از شهر رفسنجان حرکت کنیم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به آغاز طرح جمع آوری متکدیان از ۱۵ تیر ماه سال جاری، ادامه داد: در این طرح شهرداری ، بهزیستی ، کمیته امداد ، نیروی انتظامی ، اداره کار رفاه و امور اجتماعی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، موسسات خیریه ، متخصصین و فعالان اجتماعی در بحث ساماندهی و مشاوره به ما کمک می کنند. ضمن اینکه اصحاب رسانه نیز نقش موثری در اطلاع رسانی این طرح دارند.

فصیحی هرندی با بیان اینکه به نظر می رسد رفسنجان محیط مناسب تری برای متکدیان غیربومی است، تصریح کرد: در بین کودکان کار که اخیرا جمع آوری شدند هیچکدام بومی نبودند و همگی اتباع کشور افغانستان هستند.

وی ادامه داد: قبل از جمع آوری آنها ، اجرای این طرح را به خانواده های آنها اطلاع دادیم که اقدام به این عمل ننموده و در صورت اقدام ،جمع آوری و از آنها تعهد گرفته می شود و در صورت تکرار این کار ممکن است عواقبی برای اقامت آنها در رفسنجان بوجود بیاورد.

فرماندار رفسنجان در خصوص نحوه جمع آوری این افراد توضیح داد: به صورت محترمانه با این افراد برخورد می شود و کسانی که ساکن رفسنجان نیستند زمینه ای فراهم شده که به شهر خود بازگردانده شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به تنهایی نمی تواند همه متکدیان را جمع آوری کند ، افزود: شهروندان باید در اجرای این طرح با ما همکاری کرده و مکانهای مخفی شدن آنها را اطلاع دهند.
فصیحی هرندی ادامه داد: اکثرافراد متکدی بی نیاز هستند و نمونه هایی را داریم که حتی دارای منزل و خودرو می باشند.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: از شهروندان تقاضا دارم اگر می خواهند به افراد نیازمند کمک کنند، کمک خود را از طریق نهاد های حمایتی یا موسسات خیریه به دست آنها برسانند و اگر نیازمندی را می شناسند به دستگاههای مربوطه معرفی کنند. هر چند اکثرافراد متکدی نیازمند واقعی نیستند.

فصیحی هرندی ابراز داشت: با پدیده های اجتماعی براحتی نمی توان برخورد کرد و نمی خواهیم این پدیده را انکار کنیم و قطعا برخورد با عوامل آسیب زا در کوتاه مدت میسر نخواهد بود لذا نیاز به زیرساخت های لازم دارد.

فصیحی هرندی با بیان اینکه تکدی گری جرم محسوب می شود، افزود: تکدی در جایگاه های پمپ بنزین، داروخانه ها و مکانهای عمومی جرم محسوب شده و باید از حضور این افراد در این مکانها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم این طرح خوب اجرا شود ، همه ما باید متعهد شویم بر احساسات خود غلبه کرده و به متکدیان توجه نکرده و نیازمندان واقعی را شناسایی و معرفی کنیم بنابراین تنها مردم هستند که عامل موفقیت این طرح هستند.

وی همچنین از ساماندهی زباله گردها توسط انجمن حمایت از زندانیان و شهرداری رفسنجان خبرداد و افزود: ساماندهی این افراد از برخی معضلات اجتماعی جلوگیری و به نفع خود این افراد است که در این طرح شرکت کنند.

فرماندار رفسنجان در پایان گفت: از همه دستگاه ها و افرادی که در این طرح که مجدانه حضور دارند تشکر می کنم و امیدوارم با همدلی و همفکری به حل ریشه ای این پدیده زشت اقدام کنیم.

برچسب ها:
تکدی گری رفسنجان فرماندار رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • زهرا

    سلام ی مدتی بود که متکدیان جمع اوری میشدن ولی الان دوبرابر شدن هر جا که میری کلی بچه افغانی تو خیابون سر چهاراهها پشت چراغ قرمز جمع شدن که کلی هم خطر ساز هست هم برای خودشون هم ماشین های عبوری پس کی اقدام میکنید کل شهر شده یک عالمه بچه افغانی و گدا ...چه بگم که هر چی بگم به گوش کسی نمیرسه