رئیس کل دادگستری کرمان:

۱۵۲زندانی با صلح و سازش در رفسنجان آزاد شدند

  • شناسه خبر: 48480
۱۵۲زندانی با صلح و سازش در رفسنجان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۵۲زندانی با صلح و سازش در رفسنجان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۵۲زندانی با صلح و سازش در رفسنجان آزاد شده اند.
به گزارش “روراستی” یدالله موحد صبح امروز در دیدار با اعضاء و دبیران شورا های حل اختلاف رفسنجان اظهار داشت:رسالت شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و حل وفصل اختلافات مردم توسط معتمدین و متنفذین محلی است.
وی خاطرنشان ساخت:امروزه بنا به دلایل مختلف مردم به دستگاه قضائی مراجعه می کنند و شاهد حجم بالای کار در سیستم قضائی هستیم لذا ضرورت دارد برخی از امورات که از اهمیت کمتری برخوردار هستند به بیرون ازقوه قضائیه مثل نهاد شوراهای حل اختلاف واسپاری شوند
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت ارتقای درصد میزان صلح و سازش در شعب شوراهای حل اختلاف رفسنجان تاکید کردوگفت:با توجه به اینکه توانمندی ها و ظرفیت های خوبی در شهرستان رفسنجان در جهت ایجاد صلح وسازش وجود دارد ،انتظارات از شوراهای حل اختلاف رفسنجان بسیار بالاست .
در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از افزایش ۸۸درصدی صلح و سازش در شعبه حل اختلاف زندان رفسنجان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف در زندان رفسنجان تعداد ۳۹۴پرونده منتهی به صلح و سارش شده که در نهایت منجر به آزادی ۱۵۲مددجوی از زندان رفسنجان شده است
مهدی تقی زاده اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضازدایی ، توسعه و بهینه‌سازی این شوراها ضرورت دارد.
این مقام قضائی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد۱۷ شورای حل اختلاف فعال در حوزه قضایی رفسنجان فعالیت داشته و در این مدت تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: به طور میانگین طی سه سال گذشته بالای ۴۰درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح وسازش منهی می شوند که از این حیث کرمان همواره طی این مدت در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تنها ۲۹درصد پرونده های قابل مصالحه در سال ۹۷در رفسنجان منتهی به صلح و سازش شده است،گفت: این در حالی است که در برخی از شهرهای شرقی و جنوبی استان کرمان بالای ۹۰درصد پرونده ها با صلح وسازش مختومه می شوند .
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین به آمار چهار ماهه ی شوراهای حل اختلاف در رفسنجان اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۲ هزار و ۷۵۰ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان رفسنجان شده است که به همین مدت ۲هزار ۸۶۸ پرونده مختومه شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: بالغ بر۷۶درصد اوراق قضایی در شعب شورای حل اختلاف شهرستان رفسنجان به صورت الکترونیک ابلاغ می شوند.

 

برچسب ها:
دادگستری رفسنجان رفسنجان شورای حل اختلاف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :