رئیس استاندارد رفسنجان:

از ۷۷ آسانسور در رفسنجان ۷ مورد مطابق با استاندارد هستند

  • شناسه خبر: 48597
از ۷۷ آسانسور در رفسنجان ۷ مورد مطابق با استاندارد هستند

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: از مجموع ۷۷ آسانسور دولتی، عمومی و خصوصی شناسی شده در رفسنجان  سال ۹۷ تنها ۷ مورد تأییدیه استاندارد دارند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: از مجموع ۷۷ آسانسور دولتی، عمومی و خصوصی شناسی شده در رفسنجان  سال ۹۷ تنها ۷ مورد تأییدیه استاندارد دارند.

به گزارش “روراستی” ناهید سربازپور رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان با اشاره به سابقه استاندارد از سال ۱۳۰۴ اظهار داشت: وقتی کالایی مشمول استاندارد می‌شود یعنی دارای اهمیت خاصی به لحاظ ایمنی و سلامت است.

وی بیان داشت: آسانسور از جمله مواردی است که مشمول استاندارد است و از سال ۹۵ اجباری‌بودن آن مطرح است در رفسنجان ۷۷ آسانسور در مجموعه دولتی، عمومی و خصوصی وجود دارد که ۱۷ مورد در ساختمان‌های دولتی عمومی قرار دارند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان با بیان اینکه آسانسورها برای ارزیابی ادواری ابتدا باید ثبت سامانه شوند، افزود: از ۷۷ آسانسور شناسایی شده سال ۹۷ تنها هفت مورد به تأیید استاندارد رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع ستاره رفسنجان از ۱۲۲ بند استاندارد ۸۰ مورد منطبق با استاندارد است که چندین بار آسانسورهای آن از جمله اتفاق هفته گذشته منجر به پلمب موقت شد.

سربازپور اتفاقاتی که در آسانسور می‌افتد را بعضا جبران‌ناپذیر عنوان کرد و ادامه داد: روزی که کارشناس شرکت بازرسی برای ارزیابی حضور می‌یابد به صورت اتفاقی و رندم ارزیابی می‌کند.

وی تأکید کرد: در مجتمع ستاره با توجه به بالابودن استفاده از آسانسور باید ماهانه دوبار تعمیرات صورت می‌گرفت اگر این کار انجام می‌شد شاهد تکرار اتفاقات نبودیم.

سربازپور در ادامه به استاندارد نازل‌های جایگاه‌های سوخت اشاره و بیان کرد: ۲۵۴ مورد نازل سوخت مایع آزمون‌شده در رفسنجان، انار و شهربابک داریم که از ۱۶جایگاه رفسنجان، ۶ جایگاه انار و ۹ جایگاه رفسنجان هستند.

وی اضافه کرد: از ۱۴۲ نازل رفسنجان ۱۲۳ مورد قبول، ۱۹ مورد مردود و ۳۳ مورد خرابی مکانیکی دارند.

برچسب ها:
آسانسور استاندارد رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :