مدیر آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد:

کمبود ۸۰ معلم ابتدایی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 48682
کمبود ۸۰ معلم ابتدایی در رفسنجان

مدیرآموزش و پرورش رفسنجان گفت: بیش از ۸۰ معلم پایه ابتدایی در رفسنجان کمبود داریم.

مدیرآموزش و پرورش رفسنجان گفت: بیش از ۸۰ معلم پایه ابتدایی در رفسنجان کمبود داریم.

به گزارش “روراستی” حسین تقوی ظهر امروز در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاری را کاری تقابلی دانست که که هم مطالبات مردم هم عملکرد مسئولان را اطلاع‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: برای کار خبر تقوای رسانه‌ای لازم است تقوا که باشد خدا هم کمک می‌کند.

وی بیان داشت: قریب به ۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس رفسنجان تحصیل می‌کنند و برای شروع سال تحصیلی برنامه‌ریزی کردیم و بعضی از مدارس پروژه مهر را آغاز کردند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان عمده‌ترین مشکل موجود را وجود ساختمان‌های غیراستاندارد دانست  و ادامه داد: در بین مدارس مدرسه‌ای با قدمت ۵۰ و ۳۰ سال داریم که دانش‌آموزان در آن تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: ۳۳ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند مدارس مختلف شهریه‌های مختلف دارند که مصوب است با توجه به اینکه آموزش و پرورش بودجه دولتی ندارد ز طرفی آموزش رایگان وظیفه دولت است اولیای دانش‌آموزان در حد توان خود به مدرسه کمک کنند در مدارس دولتی فقط هزینه کتاب و بیمه از دانش‌آموز اخذ می‌شود.

تقوی خاطرنشان کرد: تعداد هفت هزار دانش‌آموز اتباع افغانستانی در مدارس رفسنجان تحصیل می‌کنند در بعضی مدارس که حمل و نقل دانش‌آموزان سخت است اگر دانش‌آموزان اتباع  از ایرانی‌ها جدا شوند مدرسه تعطیل می‌شود بنابراین با جود تبعاتی هم که ممکن است وجود داشته باشد، با هم در یک مدرسه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در سطح شهر تعدادی مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع است و در مهمانشهر هم مدارسی برای اتباع فعالیت ‌می‌کنند.

تقوی در ادامه با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز رفسنجان رتبه  اول استان را دارند  اکثر مدارس توسط خیران ساخته شده است، بیان کرد: متأسفانه برچسب برخورداربودن به دلیل بعضی شاخص‌ها که البته شاخص‌ها هیچ تغییری نکردند به رفسنجان خورده در صورتی که مدارسی داریم  که از استحکام لازم برخوردار نیستند و با خیران برای ساخت و ساز مدارس رایزنی کردیم.

وی از کمبود بیش از ۸۰ معلم مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: زیربنای کار آموزش و پرورش مقطع ابتدایی است و با توجه به افزودن پایه ششم طبیعی است که کمبود نیرو داشته باشیم از طرفی کتاب‌های درسی هم عوض شدند و روش‌های تدریس نیز تغییر پیدا کرده که به زودی کلاس‌های آموزشی برای تمامی همکاران دوره ابتدایی برگزار خواهیم کرد.

تقوی تأکید کرد: در رفسنجان باید جهاد آموزشی داشته باشیم و همه در آن دخیل باشند.

در پایان به مناسبت روز خبرنگاران از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
آموزش وپرورش رفسنجان روز خبرنگار معلم ابتدایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :