در مصلای امام خامنه ای رفسنجان

مراسم قرائت دعای عرفه برگزار می شود

  • شناسه خبر: 48748
مراسم قرائت دعای عرفه برگزار می شود

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه عصر یکشنبه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مصلای امام خامنه ای برگزار می شود.

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه عصر یکشنبه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مصلای امام خامنه ای برگزار می شود.

به گزارش “روراستی“حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار داشت: روز عرفه از روزهای بزرگ و قابل تکریم و روز دعا به درگاه خداست، روز یکشنبه ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه عصر در مصلی دعای عرفه قرائت می‌شود دعای عرفه یک ثروت و سرمایه بزرگ معنوی برای شیعیان است.

وی بیان داشت: یکی از ارکان حج وقوف به عرفه است که اگر کسی عمدا آن را ترک کند حج او باطل است چون خداوند حاجی باشعور و با معرفت می‌خواهد.

امام جمعه موقت رفسنجان عید قربان را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و از شباهت آن به عید فطر یاد کرد و ادامه داد: هر دو عید، عید بندگی و طاعت محسوب می‌شوند یک ماه در ماه رمضان با هوای نفس جنگیدیم و نزدیک به ۴۰ روز در سفر حج مناسک را انجام دادیم که همه مبارزه با نفس است و جهاد اکبر محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: قربانی‌کردن مستحب است اگر کسی توان دارد گوشت قربانی را به مستضعفان برساند.

حسینی از بیانات امیدوارکننده رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان علمی و مدال‌آوران ورزشی یاد کرد و بیان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار از ناامیدشدن به شدت اظهار مخالفت کردند و امید، تلاش و توکل را از رموز موفقیت برشمردند.

وی ادامه داد: کشور برای اداره‌شدن به نخبگان و عالمان نیاز دارد با افراد بیسواد نمی‌توانیم کاری کنیم.

خطیب موقت جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز تأسیس مجلس خبرگان رهبری افزود: مهمترین وظیفه این مجلس تعیین و نظارت بر رهبری است که رهبر ما آن‌قدر کمالات دارند که خبرگان از ایشان درس می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از افتخارات نظام، مردم‌سالاری در تمام ارکان است حتی در انتخاب رهبری؛ چون مردم خبرگان را انتخاب می‌کنند و خبرگان کار انتخاب رهبر را دارند.

حسینی به تحریم وزیر امور خارجه اشاره کرد و آن را از کارهای احمقانه آمریکا دانست که از یک طرف تقاضای مذاکره می‌کنند از طرفی وزیر ما را تحریم می‌کنند برخلاف تصورات کاخ سفید که تحریم ظریف را برای فشار حداکثری و کشاندن ایران پای میز مذاکره  بهانه کردند، گفت: اما این رخداد موجب شد جهان بار دیگر به قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران واقف شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایه استقامت و مقاومت مردم مسلمان دنیا زمینه آزادی شیخ زکزاکی فراهم شد و قرار شد رهبر شیعیان نیجریه در هندوستان درمان شود. بیش از ۲۰میلیون نفر توسط این شیخ بزرگ که پدر ۶ شهید است از افتخارات این روحانی مبارز که هنر مقاومت اور را می‌رساند، مسلمان شیعه شدند.

وی ایجاد پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را قابل تقدیر دانست که تولید بنزین داخل را بومی کرد و تصریح کرد: اینکه برای اولین‌بار بنزین هم صادر کردیم خیلی مهم است. این پالایشگاه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و بچه‌های سپاه همان سپاهی که خرمشهر را آزاد می‌کند ایجاد شده که جهاد اقتصادی بزرگی انجام دادند همان‌طور که امام راحل فرمودند من دست و بازوی سپاه را میب‌وسم و به این بوسه افتخار می‌کنم،  امروز ما دست پاسداران را می‌بوسیم.

 

 

برچسب ها:
امام جمعه موقت دعای عرفه رفسنجان نماز جمعه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :