چرا آستانه تحمل دولت یازدهمی ها پایین است؟

  • شناسه خبر: 4883
چرا آستانه تحمل دولت یازدهمی ها پایین است؟

 به گزارش روراستی – محمد نباتی/ “من روحانی هستم”، نه یک مستند انتقادی که صرفا یک واکاوی تاریخی است.فیلمی که بعد از گذشت ۴ماه از انتشارش، رسانه های زنجیره ای، هجمه سنگینی علیه آن وارد کردند. موضع گیری ها واقعا در نوع خود جالب توجه بود. از شخص رئیس جمهور، و رئیس مجلس که آن […]

 به گزارش روراستی – محمد نباتی/ “من روحانی هستم”، نه یک مستند انتقادی که صرفا یک واکاوی تاریخی است.فیلمی که بعد از گذشت ۴ماه از انتشارش، رسانه های زنجیره ای، هجمه سنگینی علیه آن وارد کردند. موضع گیری ها واقعا در نوع خود جالب توجه بود. از شخص رئیس جمهور، و رئیس مجلس که آن را دروغگویی و تخریب خواندند؛ تا اعوان و انصار که بدون دیدن فیلم! خواستار برخورد قضایی شدند.

مستندی که نه مجهول الهویه است و نه به صورت سی دی گسترده پخش شده است. بلکه با شناسنامه ای مشخص و ارائه لینک دانلود محدود به قیمت ۳ هزار تومان در اینترنت به فروش می رسد. جالب آنکه موسسه “شفق مدیا”(تولید کننده فیلم) در دوران دولت نهم و دهم، دو مستند انتقادی ” کدام انحراف” و “نبرد خاموش” را نیز در کارنامه خود دارد.آثاری که نه تنها با آنها هیچ برخوردی نشد، بلکه از عوامل آن توسط رئیس جمهور وقت (دکتر احمدی نژاد) تقدیر به عمل آمد.

حال چه شده کسانی که معتقدند بهترین ممیزان، وجدان و افکار عمومی هستند، بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” را به زیر میکشند؛از ترانه “مرگ بر آمریکا” ناخرسند میشوند؛ از یک قسمت یک دقیقه ای در برنامه “عموپورنگ” برمی آشوبند.

در شورایی نقد توافق نامه ژنو را جرم تلقی کرده و از یک نماینده به خاطر نطق میان دستورش، شکایت میکنند، “۹ دی” و ” یالثارات” را تعطیل و به ” وطن امروز” تذکر می دهند. مانع سخنرانی دبیر سابق شورای امنیت ملی شده ، جشن یکسالگی ” دکتر سلام” را بر نمی تابند و چند ساعت مانده به برگزاری همایش “دلواپسیم” سالن را در اختیار قرار نمیدهند و…

و حالا اجازه اکران یک مستند دانشجویی که صرفا روایتی ساده از زندگی رئیس جمهور است را نداده و این چنین بر آن می تازند. به نظر می رسد باید منشا این رفتارهای تند را در موارد ذیل جستجو کرد:

۱) خوشبینانه آنکه روحیه نقدپذیری در برخی مسئولین کمرنگ است.به خصوص که برخی شان به علت کهولت سن، آستانه تحملشان پایین تر هم آمده است.

۲) با برخورد چکشی، مانع شکل گیری آثار انتقادی جدی شوند. به خصوص توسط جوانانی که کم کم رویش های جدیدی را در عرصه هنر متعهد شکل می دهند.

۳)آنانی که از حقوق ملت ایران درست دفاع ننموده اند و به جای ایستادگی و اقتدار لازم مقابل یاوه گویی اجانب، کوتاه آمدند؛ حالا سایه اقتدارگرایی خود را رو به ملت بلند کرده اند.

۴) با هوچی گری رسانه ای، برای توجیه ناکامی ها، دست به مظلوم نمایی زنند؛ و مدعی شوند که عده ی معدودی، که از جای خاصی تغذیه می شوند، بدون داشتن هویت و شناسنامه ای مشخص برای زمین زدن دولت فعالیت می کنند.

۵) در خصوص مستند، از سوابق گذشته، رویگردان هستند به خصوص از قسمت های روشن آن! چه بسا با رویگردانی کسانی که نه به واسطه مواضع انقلابی حامی جناب روحانی بوده اند (بلکه چهره رادیکالتری را متصور بوده و یا طلب می کنند) بحران محبوبیت شدت بگیرد.

منبع: 598

برچسب ها:
انتقاد دولت رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :