نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه ۵۸ مگاواتی رفسنجان که با مبلغ ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است آماده افتتاح است.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مشکل افت ولتاژ و قطعی برق در بیشتر مناطق شهری و روستایی این دو شهرستان از سال‌ها قبل وجود داشت که سال گذشته با مدیرعامل توانیر کشور پیگیری انجام شد، اظهار داشت: اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در این خصوص برای این معضل جذب شد که این اعتبار از محل شرکت توانیر کشور جذب شد و ۷۰ درصد مشکل رفع شد و برای ۳۰ درصد مشکل باقیمانده نیز امسال پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به وجود تورم اعتبار ۳۰ تا ۴۰ میلیارد برای این رفع افت ولتاژ وقطعی برق نیاز است، عنوان کرد: امیدواریم که با جذب این اعتبار بتوانیم این مشکل باقیمانده را برطرف کنیم چون با وجود این مشکل وسایل خانگی مردم خسارت می‌دید و از بین می‌رفت و هیچ نهادی هم پاسخگو نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نیروگاه ۵۸ مگاواتی رفسنجان که با مبلغ ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان که طی چند سال اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و در حال فعالیت هستند تأمین انرژی برق مورد نیاز آنها از ضروریات است که در این راستا اجرای نیروگاه‌های کوچک مقیاس، خورشیدی و سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی در دستور کار بود و نمونه آن نیز نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق رفسنجان است که می‌تواند پاسخگوی تأمین برق شرکت‌های صنعتی باشد.

انتهای پیام/بمی نژاد