از خدمت به زائران پیاده امام حسین تا رسیدگی به سیل‌زدگان

  • شناسه خبر: 49063
از خدمت به زائران پیاده امام حسین تا رسیدگی به سیل‌زدگان

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام حسین(ع) در اربعین به کمک سیل‌زدگان کشورمان شتافت.

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام حسین(ع) در اربعین به کمک سیل‌زدگان کشورمان شتافت.

به گزارش “روراستی” موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان یکی از بزرگترین مواکبی است که در اربعین در صحن عقیله بنی‌هاشم خیمه خود را برپا می‌کند و به زائران پیاده امام حسین(ع) و حضرت ابولفضل(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی میربابایی مسئول موکب خاتم الانبیاء(ص) رفسنجان در نشست هم‌اندیشی موکب با حضور مسئولان و خبرنگاران اظهار داشت: موکب از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و با کمک خیریه خبازان رفسنجان خدمات زیادی به زائران پیاده اربعین ارائه کرده است.

وی بیان داشت: سال ۹۷ پس از بازگشت از کربلا فروردین امسال در ایام تعطیلات نوروز  با ۱۳ نفر از خادمان موکب ۴۰۰ بسته غذایی و بهداشتی به صورت کامل در گمیشان به سیل‌زدگان هدیه کردیم و پس از بازگشت از گمیشان با لبیک به ندای سردار سلیمانی با اولین گروه از خادمان موکب با ۲۹ نفر عازم خوزستان شدیم.

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان از کمک‌های مردمی، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، دانشگاه علوم‌پزشکی، بخشداری و آموزش و پرورش برای کمک سیل‌زدگان یاد کرد و افزود: در سوسنگرد روزانه ۶ هزار غذا بین هموطنان‌مان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع رسیدن بسته‌ها به نیازمندان واقعی ۱۷ روستا را شناسایی کردیم و با توجه به اعضای خانوار یک هزار و ۶۰۰بسته را توزیع کردیم.

میربابایی ادامه داد: در ایام عید فطر هم تعداد ۴۰۰ سبد کالای بسته‌بندی‌شده به ارزش هرکدام ۱۲۰ هزار تومان به بی‌بضاعتان در روستاهای سوسنگرد توزیع شد و ۱۰سبد کالا هم به نیازمندان رفسنجان اهدا شد.

ویزیت روزانه ۸۰۰ زائر اربعین توسط پزشکان موکب

وی از برافراشتن پرچم موکب در دهه کرامت در صحن باب‌الجواد حرم مطهر رضوی وتوزیع روزانه ۱۰ هزار بسته شامل کیک و آبمیوه و نمک و نبات تبرکی حرم یاد کرد و گفت: در روز ولادت امام رضا(ع) تعداد بسته‌ها به ۱۵ هزار عدد افزایش یافت.

این خادم امام حسین(ع) بیان کرد: برای اربعین امسال هم موکب آماده می‌شود تا خدمت‌رسانی بهتری به زائران پیاده اربعین داشته باشد.

محمد حا‌ج‌شریفی پزشک موکب هم از ویزیت روزانه ۸۰۰ نفر از زائران خبر داد و کمبود دارو قبل از اعزام را یادآور شد و ابراز داشت: اما امام حسین(ع) نگاه ویژه‌ای به ما داشت که آن‌قدر دارو رسید که برای امسال هم نگه داشتیم.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: خداوند و ائمه معصوم این توفیق را به خادمان مواکب می‌دهند و آن‌چه در این راه مهم است داشتن اخلاص است.

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
اربعین رفسنجان موکب خاتم الانبیا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :