رئیس هیئت‌های مذهبی استان کرمان گفت: از بیرون آوردن علم و بردن به این طرف و آن طرف و چرخاندن خودداری شود چراکه جنبه نمایش دارد همچنین از بردن طبل های بزرگ هم خودداری شود.

به گزارش “روراستی” کامیاب امروز در همایش پیرغلامان استان کرمان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) این شهر اظهار داشت: بیست و نهمین سال برگزاری این همایش است و افتخار می‌کنیم به عنوان نوکران امام حسین(ع) خدمت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک روز از انقلاب رژیم پهلوی را تکان داد و آن عاشورای سال ۵۷ بود، افزود: در کرمان تمام هیئت های مذهبی در مسجد امام برای عزاداری جمع شدند و با توجه به اینکه هنوز حکومت پهلوی بود اولین شهید روحانیت شهید توکلی بود که در همان مسجد توسط هیئت‌ها تشییع شد.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه‌ای به خادمان امام حسین(ع) در هیئت‌ها تصریح کرد: از بیرون آوردن علم و بردن به این طرف و آن طرف و چرخاندن خودداری شود چراکه جنبه نمایش دارد همچنین از بردن طبل های بزرگ هم خودداری شود و از ساعاتی که تعیین شده عزاداری بیشتر نشود و بلندگوها باید رأس ساعت مشخص خاموش شود.

کامیاب بیان کرد: عزاداری باید برای رضای خدا باشد و نه نمایش، عزت جوانان هم حفظ شود و پیشکسوتان با جوانان کار کنند گاهی با گلایه‌هایی از سوی جوانان مواجه‌ایم که سران هیئت‌ها باید محبت به جوانان را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/