از رانت خواری بستگان نماینده تا بلاتکلیفی سهامداران کشت و صنعت رفسنجان

  • شناسه خبر: 49520
از رانت خواری بستگان نماینده تا بلاتکلیفی سهامداران کشت و صنعت رفسنجان

نشست خبری انارکی محمدی برگزار شد.

نشست خبری انارکی محمدی برگزار شد.

به گزارش “روراستی” مجتمع کشت و صنعت رفسنجان در چند دهه پیش در دوران طلایی و اوج خود به سر می برد و مردم خاطرات خوشی از این شرکت تعاونی در ذهن دارند این مجتمع توانست جایگاه خود را در آن سال ها بین مردم باز کند و مردم هم بنا به اعتمادی که کرده بودند سهام این شرکت تعاونی را خریداری کردند و حدود ۱۶ هزار نفر عضو این شرکت تعاونی شدند.

اما این شرکت چند سالی است به لطف برخی اشخاص از دوران اوج خود فاصله گرفته و به نوعی ملک شخصی و حاشیه امنی برای برخی فعالیت ها شده و از شفافیت برای اعضا دور شده است به طوری که در این زمینه اعتراضاتی هم وجود دارد و طی چندین نامه مطالبه گری که اسناد موجود است از این پایگاه تحلیلی خبری خواستار پیگیری شدند.

این شرکت طی سال های دور تاکنون به صورت خانوادگی با حضور اقوام نسبی و سببی در پست های هیأت مدیره و مدیرعامل و سایر اعضا اداره می شود و علی رغم اینکه هر سه سال بایستی انتخابات مجمع آن برگزار شود و هیأت مدیره و مدیرعامل مشخص و معرفی شود اما از سال ۸۷ تا کنون انجام نشده و آن طور که محرز است یکی از برادران خلعتبری توافقی جای برادر دیگر را گرفته که به نظر نمی رسد این رد و بدل جایگاه قانونی باشد.

انارکی محمدی در نشست خبری در پاسخ به سؤالات خبرنگار ما که اهم آن در خصوص مطالبات اعضای شرکت کشت و صنعت بود به مشکلات اسناد

اراضی خریداری شده از مجتمع کشت و صنعت که پس از بیش از ۲۰ سال هنوز بلاتکلیف مانده اند، اشاره و  اظهار کرد:

برای این موضوع پیگیری کردم و اسناد در مرحله صدور هستند.

وی در پاسخ به دیگر موضوع مطرح شده از سوی خبرنگار ما پیرامون برخی فعالیت های غیرقانونی وابستگان نماینده از جمله پرورش اسب در مکانی که متعلق به مردم است «در محل مجتمع کشت و صنعت» در کنار فعالیت کوره سرباره که دود ناشی از آن موجب شده چندین شکایت در این خصوص صورت گیرد و همچنین چگونگی توزیع عواید حاصل از این فعالیت ها بین اعضای چند هزار نفری این شرکت تعاونی گفت: در خصوص فعالیت ها هیأت مدیره شرکت باید پاسخگو باشد چون شرکت تعاونی بوده و برای مردم است.

آنچه انارکی در مورد آن پاسخی نداشت اخذ مجوز کوره سرباره توسط همان بستگان وی با استفاده رانت بوده است که پیش از آن افراد دیگری به دنبال این مجوز بودند که موفق به اخذ آن نشدند.

اما نماینده توضیحاتی نیز داد و افزود: هر تقاضایی از من شده باشد بی پاسخ نگذاشتم، در مورد مجتمع کشت و صنعت تنها موضوع مورد تقاضا موضوع سند اراضی بود که پیگیری کردم.

دیگر سؤال خبرنگار ما از چگونگی استخدام برادر همسر نماینده و ۴ نفر دیگر در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و اشتغال در دفتر نماینده بود که پاسخ شفافی شنیده نشد.

پاسخ این سؤال واضح است و آن هم استفاده از رانتی است که رقم خورده اما پرسشی که مطرح شد؛ مگر استخدام در مس از طریق آزمون نیست و آیا فقط آزمون برای سایر مردم عادی است؟!

سؤال دیگری که در این نشست خبری مطرح شد پیرامون تسهیلات اخذشده توسط شرکت تعاونی پسته به میزان ۲۸ میلیاردتومان بود که قرار بود برای خرید و فروش پسته هزینه شود که نماینده پاسخ داد: شرکت هیأت مدیره و مجمع دارد اینکه این مبلغ وام گرفته و کجا هزینه شده اطلاعی ندارم و باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مورد آمار نیروهای شرکت مس سرچشمه رفسنجان که در دفتر وی مأمور به کار هستند گفت: ۵ نفر از  نیروهای مجموعه مس سرچشمه با ما کار می کنند که یکی از آنها برادر همسر وی می باشد!

انتهای پیام/

برچسب ها:
انارکی برادران همسر نماینده رفسنجان شرکت تعاونی کشت و صنعت رفسنجان نماینده مردم رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    سلام لطفا در مورد مشکلات شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان هم سوال کنید و مدیر عاملی که سالهاست بر مسند تکیه زده و چندسالی میشود (از زمان روی کار آمدن تالیا) از دفترشان در تهران بر شرکت در رفسنجان مدیریت می کنند!!!!! براستی بر سر تالیا و سرمایه های که از شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان در این راه بی نتیجه خرج شد چه آمد؟؟؟؟؟بحث شراکت در خرید زمینها و هتل در کیش و هواپیما چیست؟؟؟؟؟ چرا حق و حقوق بازنشستگان زحمت کش این مجتمع به درستی پرداخت نشد؟؟؟؟ چرا حقوق کارگران این مجتمع باید همیشه عقب بیافتد؟؟؟؟