رئیس انجمن ریاضی کشور گفت: ریاضی و علوم پایه این روزها حال خوبی در کشور ندارد، کاربرد ریاضی برای جامعه است و قدرت تجزیه و تحلیل و حل مسائل به جامعه می‌دهد.

به گزارش “روراستی” سیدمنصور واعظ‌پور پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهل و سومین مسابقه ریاضی دانشجویان کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار همایش مدال‌آوران مسابقات انجمن ریاضی ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

رئیس انجمن ریاضی کشور بیان داشت: تمام مدال‌آوران از اساتید دانشگاه‌های داخل و خارج کشور بودند و تعدادی هم از کارآفرینان نام‌آوران بودند که همگی از ریاضی‌دانان تراز اول کشور ما هستند.

وی بیان کرد: سال ۴۹ اولین کنفرانس ریاضی با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی تشکیل شد و تصمیم گرفته شد برای پیشبرد ریاضی کشور، انجمن ریاضی را تشکیل دهند.

واعظ‌پور خاطرنشان کرد: اولین انجمن علمی در کشور هم انجمن ریاضی است و نیم قرن سابقه دارد و در طول این مدت خدمات زیادی به جامعه ریاضی ایران داده است.

رئیس انجمن ریاضی کشور ادامه داد: این روزها ریاضی و علوم پایه حال خوبی ندارد، مسئولان ما درک نمی‌کنند و در خواب خرگوشی فرو رفتند.

واعظ‌پور بی‌توجهی به علوم پایه را مایه عقب‌ماندگی دانست و گفت: کاربرد ریاضی برای جامعه است و قدرت تجزیه و تحلیل و حل مسائل به جامعه می‌دهد، مدیران ما بعضا قدرت حل مسائل را ندارند اگر نگاهی به کارنامه مدیران ضعیف بیندازیم نمره ریاضی‌شان کم است.

وی به قدرت تجزیه و تحلیل ریاضیات در سیاست اشاره کرد و بیان داشت: در کشور ما کدام ریاضی‌دان به بالادستی‌ها مشاوره می‌دهد، چون مسئولان نخواستند.

واعظ‌پور در ادامه به موضوع حذف کنکور اشاره کرد و با نقد بر این موضوع که وزیر علوم با افتخار می‌گوید ۸۵ درصد کنکور حذف شده، اضافه کرد: خودمان را گول می‌زنیم حذف شده چه فرقی کرده فقط دلمان را خوش کردیم.

رئیس انجمن ریاضی کشور اذعان کرد: کنکور حذف‌شدنی نیست کنکور باید اصلاح شود بچه‌های مملکت ما دارند فدا می‌شوند.

واعظ‌پور عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از بنیاد نخبگان امتیاز نخبگی به این مسابقات را خواستار شدیم که اخیرا این امتیازات مقبول بنیاد شده به طوری که مدال طلا۲۰۰ امتیاز، مدال نقره ۱۰۰ امتیاز  و مدال برنز ۵۰ امتیاز نخبگی دارد.

اتنتهای پیام/