از تقدیم ۴ شهید و جانباز در راه اسلام تا انجام کارهای عام‌‌المنفعه توسط مرحوم کدخدایی

  • شناسه خبر: 49731
از تقدیم ۴ شهید و جانباز در راه اسلام تا انجام کارهای عام‌‌المنفعه توسط مرحوم کدخدایی

پیکر پدر شهیدان کدخدایی به سمت آرامگاه ابدی‌اش تشییع شد.

پیکر پدر شهیدان کدخدایی به سمت آرامگاه ابدی‌اش تشییع شد.

به گزارش “روراستی” حاج‌محمود کدخدایی پدر سه شهید حسین، علی و رضا و یک جانباز به نام عباس روز گذشته ر اثر کهولت سن و تحمل چندسال بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد و به سه فرزند شهیدش پیوست. انسان وارسته‌ای که با تربیت فرزندانی خلف و مومن و متعهد توانست نامشان را بر عرش ثبت کند و مدال افتخار بر گردن خویش به عنوان پدر سه شهید و یک جانباز بیاویزد و امروز نام این پدر شهید در کل شهرستان رفسنجان بلندآوازه باشد.

علی محمدی‌بهجت بخشدار فردوس برای معرفی بیشتر این خانواده شهید اظهار کرد: خانواده کدخدایی از همان اوایل کلیدخوردن انقلاب پیشتاز بودند و علی نقش بسزایی در سازماندهی راهپیمایی‌های ضدپهلوی داشت.

وی ادامه داد: از بین سه برادر شهید حسین، رضا و علی فقط حسین متأهل بود و دو برادر دیگر مجرد بودند که به فیض شهادت نائل گشتند و عباس برادر چهارم در جبهه‌های لبنان به مقام جانبازی نائل شد.

بخشدار فردوس مرحوم کدخدایی را از نیروهای وفادار به انقلاب و نظام دانست که نقش بی‌بدیلی هم در منطقه به عنوان معتمد محل ایفا می‌کرد به طوری که اهالی خیلی از وی حرف‌شنوی داشتند و اختلافات با ریش‌سفیدی وی پایان می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم کدخدایی حدود ۹۰ سال سن داشت و در اواخر عمر خویش به دلیل مشکل تنفسی مدتی در بیمارستان بستری بود، افزود: پایان عمر این بزرگ مرد دیار نوقات رفسنجان در منزل رقم خورد.

بخشدارفردوس اظهار داشت: پدر شهیدان کدخدایی تنها به پدر شهیدبودن بسنده نکرد و با کارهای خیر و عام‌المنفعه‌ای که در منطقه انجام داد آوازه بلندی برای خود رقم زد که از قبل کشاورزی منشأ خیرات و برکات زیادی شد متولی راه‌اندازی پاسگاه بخش شد که ۷۰ درصد هزینه راه‌اندازی پاسگاه را خود ایشان و مابقی را از خیران جمع‌آوری کرد.

وی ادامه داد: اخیرا یک قطعه زمین به مساحت دو هزار مترمربع برای احداث جامعه‌القرآن و کتابخانه شهر صفائیه مرکز بخش فردوس اهدا کرده بود که از دیگر کارهای خیر پدر شهیدان کدخدایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

،

برچسب ها:
پدرشهیدان کدخدایی تشییع رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :