رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان:

قیام امام حسین برای حذف فساد و ایجاد عدالت در جامعه بود

  • شناسه خبر: 49926
قیام امام حسین برای حذف فساد و ایجاد عدالت در جامعه بود

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رفسنجان گفت: امام حسین(ع) برای پیاده کردن عدالت و حذف همه نوع فسادی در جامعه قیام کرد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رفسنجان گفت: امام حسین(ع) برای پیاده کردن عدالت و حذف همه نوع فسادی در جامعه قیام کرد.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام محرم دو ماه محرم و صفر را یادآور قیام جهانی و حیا‌ت‌بخش سیدالشهدا(ع) دانست و اظهار کرد: همه آحاد بشر در طول تاریخ مخاطب این قیام هستند و نمی‌توان به مرزهای جغرافیایی، زمانی، ملی، قومی و نژادی محدود کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه در هر کشور تابع رسالت ملتش است باید دید رسالت ملت ایران چست ملت ما رسالتی جهانی بر خود می‌بیند که از سیدالشهدا(ع) اخذ کرده است که ارکان تمدن نوین اسلامی را که عدالت، انصاف، صداقت، حکمت و جامعه‌ای به دور از هر نوع فساد است را پیاده سازد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام راحل بر همین مبنا انقلاب کرد و ملت به رهبری امام قیام کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت  بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند نقشه راه ادامه انقلاب بوده که با اتکا به پیشینه انقلاب است.

وی در ادامه به جایگاه دانشگاه در این رسالت اشاره کرد و افزود: دانشگاه برای این است که علم در خدمت بشریت قرار گیرد و از همه ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی به بهترین وجه استفاده شود دانشگاه در کنار این رسالت عظیم تولید علم و فناوری و پیونددادن به صنعت را بر عهده دارد و مأموریت دارد انسان‌هایی بپروراند که بتوانند راه عزت و سعات را نشان دهند.

علیمرادی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از این جهت برجستگی دارد که خود را محدود به تحصیلات عالیه ندانسته و پدیده ارزشمند مدارس سما را مطرح کرده و در دو سال اخیر مدرسه سما رفسنجان راه‌اندازی شده که جزء برترین و ممتازترین مدارس استان است.

وی تصریح کرد: هدف از مدارس سما این بوده که پرورش‌دهنده دانش‌آموزانی باشد که ظرفیت‌های علمی بالایی باشند که زمانی که وارد دانشگاه شدند بخش عمده‌ای از راه عزت و حکمت را طی کرده باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان عنوان کرد: در مدرسه سما واحد رفسنجان ۳۵۰ دانش‌آموز از پایه پیش‌دبستانی تا ششم مشغول به تحصیل هستند.

انتهاییام/

 

برچسب ها:
امام حسین دانشگاه آزاد رفسنجان عاشورا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :