معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان خبر داد:

اجرای اولین گلخانه کشت و بافت مدرن دانشگاه های کشور در رفسنجان

  • شناسه خبر: 49930
اجرای اولین گلخانه کشت و بافت مدرن دانشگاه های کشور در رفسنجان

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: اولین گلخانه کشت و بافت به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در دانشگاه آزاد رفسنجان احداث شده و در سطح کشور اولین واحد دانشگاهی هستیم که کشباف به شکل مدرن و جدید اجرا می شود.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: اولین گلخانه کشت و بافت به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در دانشگاه آزاد رفسنجان احداث شده و در سطح کشور اولین واحد دانشگاهی هستیم که کشت و بافت به شکل مدرن و جدید اجرا می شود.
به گزارش “روراستی” باقری زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در دانشگاههای نسل اول که هر کس فارغ التحصیل می شدشغل و کار در انتظارش بود نسل دوم دانشگاهها استراتژی تغییر کرد و کیفیت تدریس و ادامه تحصیل مطرح شد چون دیگر دولت نیازمند کارمند نبود و دانشگاهها پژوهش محور شدند و دنبال ارشد و دکتری برای بالابردن کیفیت تحصیل بودند.
وی بیان داشت: تا اواخر سال ۹۰ دانشگاههای نسل دوم ادامه پیدا کرد و وارد نسل سوم شدیم که بازار کار در پژوهش هم تمام شد و استراتژی دانشگاه برای شغل تغییر کرد و به سمت کارآفرینی پیش رفتند.
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان عنوان کرد: از مجموع کل دانشجویان کشور ۱۷ درصد در دانشگاههای دولتی، ۳۷ درصد در دانشگاه آزاد و ۳۷ درصد دانشگاه غیردولتی و ۸ درصد پزشکی تحصیل می کنند.
وی از جذب دانشجویان خارجی و اتباع در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد رفسنجان رفسنجان جزئ ۲۳ واحد دانشگاه کشور است که مجوز از وزارت علوم برای تحصیل دانشجویان خارجی و اتباع گرفته است.
باقری زاده ایجاد آموزشکده سما و ایجاد مرکز جوار دانشگاهی را یادآور شد و افزود: هم مهارت هم تحصیل و هم اشتغال در این طرح دنبال می شود.
وی از رونمایی طرح متا که امروز انجام می شود یاد کرد و افزود: مهارت، تخصص، آموزش و اشتغال در این طرح مطرح بوده که با همکاری بانک رسالت دانشجویان به بانک معرفی و تسهیلات با سود پایین در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان تصریح کرد: سه، چهار طرح تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه در حال اجراست که یک طرح گلخانه هیدروپونیک ۱۳ هزار مترمربعی در سه فاز چهار هزار مترمربعی به شکل نوین چند روز آینده بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: گلخانه کشت و بافت به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع که در سطح کشور اولین واحد دانشگاهی هستیم که کشت و بافت به شکل مدرن و جدید اجرا می شود دیگر طرح دانشگاه است؛ حسن کشت و بافت این است که در مقابل شوری آب و خاک مقاوم است و محصول خوبی می دهد ضمن اینکه گیلاس، گلابی و آلبالو سه محصولی هستند که با آن ها شروع کردیم و هدف مان رسیدن به ژئوتیپ های مرغوب خرما و پسته است.
باقری زاده خاطرنشان کرد: نخستین سرای فناوری و نوآوری ایران در دانشگاه آزاد رفسنجان ایجاد خواهد شد که روی خرما و پسته از کشت تا برداشت کل فرآوری آن پایه ریزی کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش وقف در فرهنگ رضوی اشاره کرد و بیان کرد: با همکاری دانشگاه مشهد و آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف کشور این همایش خرداد ۹۹ برگزار می شود.
باقری زاده توضیح داد: سه هزار دانشجو در حال حاضر در دانشگاه تحصیل می کنند که با اعلام نتایج آزمون سراسری حدود ۳۳۶ اسم برای مقطع ارشد به دانشگاه ما اعلام کردند همچنین از تعداد کل دانشجویان دانشگاه ۱۵۰ نفر اتباع هستند.
باقری زاده متذکر شد: از ۷۰ رشته دانشگاه پنج رشته دکتری، ۲۷ رشته ارشد و مابقی کاردانی و کارشناسی هستند پرونده هفت رشته میان رشته را تکمیل و تعریف کرده ایم و دنبال اخذ مجوز این رشته ها از سازمان مرکزی هستیم .

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه رفسنجان رفسنجان روراستی گلخانه کشت و بافت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :