مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان:

سطح زیر کشت زعفران در رفسنجان به بیش از ۳۵ هکتار رسید

  • شناسه خبر: 49954
سطح زیر کشت زعفران در رفسنجان به بیش از ۳۵ هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: تا پایان سال گذشته سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان ۳۵ هکتار شده که امسال ۴۰ تن پیاز زعفران برای کشت جدید خریداری کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: تا پایان سال گذشته سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان ۳۵ هکتار شده که امسال ۴۰ تن پیاز زعفران برای کشت جدید خریداری کردیم.

به گزارش “روراستی” حسین رضایی با اشاره به مشکلاتی که از ناحیه آب و شرایط اقلیمی شامل پسته می‌شود و هر سال خساراتی به این محصول استراتژیکی منطقه می‌زند، اظهارداشت: به همین جهت روی آوردن به محصولات جایگزین و کشت‌های گلخانه‌ای راه نجات اقتصاد و اشتغال شهرستان در کنار صنعت است.

وی بیان داشت: کشت‌های گلخانه‌ای رونق خیلی خوبی گرفته و در مناطق مختلف شهرستان گلخانه‌های خوبی دایر شده به طوری که ۸۲ هزارمتر مربع برای منطقه کشکوئیه مجوز صادر کرده‌ایم و در مجموع کل شهرستان برای ۳۳ هزار هکتار گلخانه مجوز صادر کردیم که امسال سطح زیر کشت گلخانه‌ها دو برابر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت زعفران در مناطق مستعد از جمله راویز، خنامان، سرچشمه و…افزود: تا پایان سال گذشته سطح زیر کشت زعفران به ۳۵ هکتار رسید که ۴۰ تن پیاز برای امسال خریداری کردیم.

وی به توجیه اقتصادی بالای زرشک و گل محمدی در منطقه اشاره کرد و اذعان کرد: اما باید اذعان کرد که در دشت رفسنجان هیچ محصولی بهتر از پسته نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: پرورش دام سنگین و سبک به ویژه اصلاح نژاد دام  و گیاهان دارویی که منطقه مستعد است می‌تواند فرصت خوبی در کنار پسته به اقتصاد شهرستان کمک کند.

وی با بیان اینکه در بحث گلخانه‌ها نگاه‌مان باید صادراتی باشد، ادامه داد: درآمد گلخانه‌ها بعضی جاها هفت یا هشت برابر پسته است، دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان قرار است یک هکتار کشت هیدروپونیک گلخانه‌ای اجرا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان به ظرفیت خوب شیلات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: استقبال خوبی از این صنعت شده ۶ ماهه دوم سال ماهی سردآبی قزل تازه آماده ورود به بازار در لطف‌آباد داریم و این صنعت سوددهی بالایی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خنامان رفسنجان زعفران گلخانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :