در جلسه شورای حفاظت منابع آب مطرح شد:

حفر چاه های غیرمجاز سفارشی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 49956
حفر چاه های غیرمجاز سفارشی در رفسنجان

جلسه شورای حفاظت ازمنابع آب شهرستان رفسنجان برگزار شد.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش “روراستی” علی احمدی‌پور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: ۳۶ چاه غیر مجاز در شهرستان فعال بوده که چهار حلقه چاه اخیرا پلمب شد و با توجه به حفظ حقوق مردم باید مابقی چاه‌ها نیز پلمب شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: از سال ۹۳ نگذاشتیم حتی یک حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان حفر شود در این پنج سال مسئولیت من تا الان ۲۲۳ حلقه چاه پر کردیم که مردم دائما در تکاپوی حفر چاه غیرمجاز هستند این چاه‌ها یا جدید حفر شدند یا در حال حفر بودند که از ادامه کار جلوگیری کردیم از تعداد یادشده ۶۷ چاه در مناطق کوهستانی و مابقی در دشت رفسنجان بودند مشکل دیگری که داریم این است که بعضی چاه‌ها که مجاز و آب کمی دارند در چند متری آن چاه تجهیز می‌شود که آن‌ها هم شناسایی و پر شدند.

وی عنوان کرد: ۹۷۰ حلقه چاه فعال کشاورزی در شهرستان داریم که روی ۹۲۰ چاه کنتور هوشمند آب و برق نصب کردیم تا بهره برداریشان کنترل شود تا الان ۲۱۰ چاه که دارای اضافه برداشت بودند کنتورشان شارژ شده است که البته آبفروشی نداریم اگر آب نداریم باید بگوییم سهمیه تمام شده است باید با مردم کمی تعامل هم داشت اما باید تشویق به استفاده از آبیاری تحت فشار شوند.

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: با کنترل چاه‌های کشاورزی ۴۵ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی در ادامه به وجود ۳۶ حلقه چاه غیرمجاز که از گذشته وجود داشته و با برخوردهای ما برخی مسئولان گفتند دست نگه دار و طی این سال‌ها هرکس در مسئولیت خود ممانعت کرده که پلمب شوند، توضیح داد: زمانی که چاه حفر شده درخت دو سال داشته الان هفت، هشت ساله شده و با توجه به اینکه به محصول رسیده ممانعت می شود همان مسئولان و نماینده افرادی که چاه غیرمجاز حفر کردند گفتند اگر رای در دیوان صادر شد ما خودمان برای پلمب شدن تعهد می‌دهیم.

احمدی‌پور ادامه داد: کمیسیون آب‌های زیرزمینی کرمان رای برای پلمب ۳۶ حلقه داد و دیوان عدالت بدوی هم رای به پرکردن داد در آخر دادگاه تجدیدنظر هم رای داده که چاه‌ها پر شوند پافشاری برای ماندن چاه‌ها جز پایمال کردن حقوق بیت‌المال نفعی ندارد.

وی تصریح کرد: این چاه‌ها توسط افراد متمول حفر شده و از قدرت خود استفاده کردند و چاه را حفر کرده و به چند نفر فروخته و پایشان را کنار کشیده اند و اکنون دچار مشکلاتی شدیم.

احمدی‌پور اظهار کرد: با برخوردهایی که با چاه‌های غیرمجاز کردم منفورترین آدم در رفسنجان من هستم اما تعهداتم را زیر پا نگذاشتم.

وی بیان کرد: مواردی داریم که افرادی شبانه کانال در اراضی ملی حفر کردند و  قصد تجهیز چاه دارند وقتی جلوگیری می‌کنم تماس‌هایی با من گرفته می‌شود که جلوی کارش را نگیرم اگر حمایت از سوی اشخاص نباشد فرد به راحتی نمی‌تواند چنین کارهایی کند، این‌ حمایت‌ها خیانت است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
چاه غیرمجاز حفر چاههای سفارشی رفسنجان منابع آب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :