شهردار رفسنجان مطرح کرد:

عدم نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 50012
عدم نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی در رفسنجان

شهردار رفسجان گفت: هیچ نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی اعم از شن و ماسه و..وجود ندارد و قیمت‌های به شدت بالاست.

شهردار رفسجان گفت: هیچ نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی اعم از شن و ماسه و… وجود ندارد و قیمت‌های به شدت بالاست.

به گزارش “روراستی” محمدرضا عظیمی‌زاده در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برای بازآفرینی شهری و بافت فرسوده و سکونتگاه غیرسمی اهدافی دنبال می شود یکی اینکه خدمات زیربنایی مانند اصلاح معابر، آب و برق و..خدمات روبنایی شامل پارک، مراکز درمانی، آموزشی و …است که توسط دستگاه‌ها تأمین می شود.

وی ادامه داد: ساخت و سازها باید با رعایت ضوابط و معیارهای حاکم بر شهر کیفیت پیدا کند که یک بخش از آن وظیفه شهرداری است که آن را انجام می‌دهد دولت با تأمین زمین و دستگاه‌ها برای استقرار خدمات باید هماهنگ باشند تسهیلاتی دولت در اختیار سازندگان قرار دهد که یکی از مشکلات جدی که داریم سند مالکیت است که جلوی وام گرفتن را می‌گیرد و خیلی از کسانی که شرایط وام دارند بابت وثیقه دچار مشکل شده‌اند که باید راهکاری در این زمینه باشد و به هرنحوی باید مشکل دریافت وام برطرف شود.

پروژه‌های شهرداری با نگاه ارزش افزوده به سرمایه‌های مردم پیش می‌روند

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه نگاه‌مان به پروژه‌های شهری نگاه سرمایه‌گذاری است و هر پروژه‌ای که شهرداری کار می‌کند باید ارزش افزوده به شهر و سرمایه‌های مردم بدهد، افزود: در رفسنجان نگاه از قصب به متر تبدیل شده باید نگاهمان این باشد که سرمایه‌گذاری است باید تسهیل‌گری شود.

وی بیان کرد: هر چه حجم ساخت و ساز در رفسنجان بالا باشد ماندگاری مردم بیشتر می‌شود مردم این شهر باید خدماتی متناسب با اصالت‌شان بگیرند که اگر این خدمات نباشد مهاجرت کلان صورت خواهد گرفت.

عظیمی‌زاده ادامه داد: یک نوع مهاجرت خرد داریم که مردم برای خرید مایحتاج خود به خارج از رفسنجان می‌روند که این نگاه هم باید از مردم دور شود باید تنوع مراکز خرید را بالا ببریم در همه بخش‌ها پیشرفت منوط به تنوع است که مردم راضی باشند.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در رفسنجان نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی نیست در خصوص شن و ماسه و..خودشان تصمیم می‌گیرند و قیمت‌ها به شدت بالا رفته و این کار هزینه ساخت و قیمت تمام شده مسکن را بالا می‌برد که باید این موضوع حتما کنترل شود.

ساخت مسکن با ۲۰۰ شغل ارتباط دارد

خان‌یغما رئیس بانک مسکن رفسنجان بر اهمیت و ضرورت ویژه توجه به مسکن اشاره کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم با حداقل ۲۰۰ نوع شغل ارتباط دارد و اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن در افزایش آمار ازدواج، نوسازی و زیباسازی بافت فرسوده افزایش جذب اعتبارات سرگردان و..تأثیر بسزایی دارد متأسفانه رفسنجان کمترین اعتبار در بخش مسکن را استفاده می کند بدین معنی که منابعی که وارد استان می‌شود کمترین درصد جذب آن را داریم و نیاز است کارگروهی برای بررسی علل این عدم موفقیت تشکیل شود.

وی به طرح طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در راستای رونق‌بخشی به حوزه مسکن از طریق افزایش تولید مسکن بانک مسکن از محل منابع داخلی تأمین هزینه‌های پروژه‌های در دست احداث را انجام می‌دهد.

رئیس بانک مسکن رفسنجان عنوان کرد: از مجموع تسهیلات برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تاکنون ۲۰ هزار قرارداد منعقد شده که سهم رفسنجان ۳۰ واحد بوده است.

وی تصریح کرد: اگر در بخش مسکن تحول انگیزه‌ای ایجاد کنیم اشتغالزایی افزایش چشمگیری خواهد داشت و بخشی از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بافت فرسوده بانک مسکن رفسنجان مسکن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :