معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان با اشاره به اینکه یکسری نارضایتی مردم در برگشت از پیاده‌روی اربعین قطعی است، گفت: سامانه ۱۰۰۰۰۳۴۱ آماده دریافت شکایات مردمی است و به مشکلات رسیدگی می‌شود.

به گزارش”روراستی” مهدی صیفوری امروز در نشست خبری با بیان اینکه کرایه‌های اتوبوس در ابتدای سال ۲۰ درصد افزایش یافته و مربوط به اربعین نیست، اظهار داشت: ما از سال ۹۴ تاکنون هیچ افزایش قیمت بلیط اتوبوس برای رساندن زائرن اربعین به مرزهای شلمچه، مهران و چذابه نداشته‌ایم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان بیان کرد: ما می‌توانیم زائران  پیاده‌روی اربعین استان خودمان و استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان و یزد را پوشش بدهیم و اگر کم و کسری سال‌های قبل استان‌های همجوار داشته‌اند ما جبران کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی برای استان کرمان روی ۲۰ تا ۳۰ درصد تعداد زائرین برای شرکت در پیاده‌روی اربعین شده بود اما با افزایش فوق‌العاده تعداد زائر در سال جاری روبه‌رو شدیم که خارج از پبش‌بینی‌های قبلی است.

صیفوری گفت: محدوده سفر زائران پیاده‌روی کربلا از خیلی قبل‌تر از اربعین شروع شده، سال‌های قبل ما شاهد بودیم ۱۰ روز قبل از اربعین سفرها شروع می‌شود اما امسال از ۲۰ تا ۲۵ روز قبل شروع شده است.

وی عنوان کرد: زائران در یک بازه زمانی ۲۰ روز به عتبات می‌روند و در هنگام برگشت می‌خواهند در طول دو تا سه روز برگردند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم به‌دلیل حجم زیاد زائر در مرزهای شلمچه و مهران برای بازگشت مسافران حتی اگر ما ماشین داشته باشیم مشکلاتی پیش می‌آید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان با اشاره به اینکه یکسری نارضایتی مردم در برگشت از مراسم عتبات قطعی است، تاکید کرد: سامانه ۱۰۰۰۰۳۴۱ آماده دریافت شکایات مردمی است و این سامانه به صورت ۲۴ ساعته چک می‌شود و به مسائل و مشکلاتی که مردم از این طریق مطرح می‌کنند، رسیدگی می‌شود .

صیفوری افزود: از اول تا ۱۴ مهر ماه سال جاری، ۱۶۷ دستگاه اتوبوس  و ۴ هزار و ۴۸۳ نفر زائر به مرز مهران انتقال یافته‌اند و همچنین یک دستگاه اتوبوس با ۴۲ نفر زائر به مرز چذابه اعزام شده است.

بلیط اتوبوس به صورت تک فروشی فروخته می‌شود

علی‌محمد محراب‌پناه رئیس انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات مسافربری استان کرمان عنوان کرد: نرخ بلیط  اتوبوس‌های معمولی ۴۴ نفره ۱۳۵ هزار تومان، اتوبوس کلاسیک ۳۲ نفره ۱۸۵ هزار تومان و اتوبوس‌های وی‌آی‌پی ۲۵ نفره ۲۴۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه بلیط اتوبوس به صورت تک فروشی فروخته می‌شود، بیان داشت: نرخ کرایه اتوبوس چه معمولی و وی‌آی‌پی دربست از مبدأ کرمان به سمت شلمچه ۶ میلیون تومان است و اگر مبدأ از سایر شهرستان‌ها باشد در مسیر قرار نگیرند به این نرخ اضافه می‌شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات مسافربری استان کرمان ادامه دهد: از مردم درخواست داریم اگر با افزایش کرایه روبه‌رو شدند بعد از برگشت از سفر معنوی اربعین می‌توانند به تعزیرات، سازمان حمل و نقل جاده‌ای و انجمن صنفی شکایت کنند و ما به شکایت آنها رسیدگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: توصیه من به مردم و کاروان‌ها این است اتوبوس مورد نظر خود را از طریق  شرکت‌های مسافربری  تامین کنند تا با مشکلی روبه‌رو نشوند و اگر غیر از این با خود راننده قرارداد بسته شود ما هیچ کار دیگر نمی‌توانیم انجام دهیم.

محراب‌پناه افزود: مشکل عمده‌ای که ما با آن روبه‌رو هستیم ما برای تامین گازوئیل اتوبوس‌هایی است که زائران را به مرزها حمل می‌کنند و درخواست داریم مسئولان در این زمینه کمک کنند تا این مشکل رفع شود.