جلسه کمیته رفع موانع تولید شهرستان رفسنجان با حضور جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان برگزار شد.

به گزارش “روراستی” پیش از ظهر امروز جلسه کمیته رفع موانع تولید شهرستان با حضور جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان برگزار شد، در این جلسه بانک‌ها مانند همیشه از موانع سر راه تولید بودند چراکه اکثر تولیدکنندگان این موضوع را مطرح کردند، مشکل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیز دیگر مسائلی بود که مطرح شد.

محمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان در این نشست اظهار کرد: به طرح‌هایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تسهیلات سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد و برای ۴۰ درصد باقیمانده طرح تسهیلات ثابت اعطا می‌شود.

اما یکی از شرکت‌های لبنیاتی این شهر که ۱۴ سال فعالیت دارد برای به‌روز شدن دستگاه‌های واحد تولیدی و طرح توسعه کارخانه‌اش تقاضای تسهیلات را مطرح کرد که محمدی رئیس اداره صمت از اختصاص تسهیلات برای بازسازی و نوسازی یا توسعه خبر داد.

کارگاه تولیدی مبلمان فلزی که حدود ۱۸ سال در رفسنجان فعالیت می‌کند اوضاع اقتصادی مملکت را عامل ورشکستی‌شان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در یک زمین اجاره‌ای فعالیت می‌کنیم قبلا مستأجر کمیته امداد بودیم به دلیل عقب افتادن اجاره مجبور به تخلیه شدیم زمینی که الان در آن فعالیت می‌کنیم مشکل برق دارد که برای خرید ترانس ۴۰ میلیون تومان باید هزینه کنیم که در توان‌مان نیست.

ریزش کارکنان از ۲۳ نفر به ۲ نفر

این تولیدکننده با اشاره به اینکه دوران اوج کارگاه ۲۳ نفر اشتغالزایی داشتیم و بیمه کردیم، ادامه داد: اکنون تعداد کارکنان ما به دو نفر رسیده و با وجود این مشکلات تا ۱۰ روز آینده مجبور به تعطیلی کارگاه می‌شویم.

وی در پایان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات را تقاضا کرد تا بتوانند مشکلات کارگاه را برطرف کنند و به تولید خود ادامه دهند که مقرر شد ۱۰۰ میلیون تومان از محل اقتصاد مقاومتی به این طرح اختصاص یابد.

اطهری با چمدانی پر از سنگ‌های زینتی وارد جلسه شد او زمانی از بازاریان رفسنجان بوده که رفتن به سمت سنگ‌های زینتی را ترجیح داده و امروز برای ۱۰۰ میلیون تومان وام حضور یافته بود تا بتواند هم مواد اولیه‌اش را خریداری کند هم ۱۰ نفری که اشتغالزایی داشته را حفظ کند.

تأمین آب دیگر مشکلی بود که بمانی برای اجرای طرح پرورش شتر مطرح کرد این طرح توسط بانک کشاورزی و اداره آبفار نگه داشته شده بود تا مشکلات برطرف شود و به مرحله اجرا برسد و قرار شد بررسی شود از واحدهای همجوار آب تأمین شود همچنین نماینده بانک کشاورزی رعایت نکردن اصول فنی ساخت دامداری را از موارد ممانعت برای اجرای این طرح مطرح کرد.

طرح بسته‌بندی مرغ که به دلیل نامگذاری دچار مشکل شده بود نیز در این جلسه مطرح شد گویا این طرح از مرکز استان دچار مشکل شده که پس از هفت سال هنوز نتوانسته به مرحله بهره‌برداری برسد.

عبدالرحیمی صاحب این طرح از ۲۲ ایراد عجیب و غریب برای طرح خود سخن به میان آورد که برطرف شده و اداره دامپزشکی رفسنجان آن را تأیید کرده اما هنوز کار طرح به جایی نرسیده است.

از جمله ایراداتی برای این طرح مطرح شده وجود دو کپسول آتش‌نشانی به جای یک کپسول در محل کارگاه و عنوان نام این طرح است.

برای این طرح قرار شد از طریق فرمانداری به ویژه برای موضوع نامگذاری پیگیری شود و نتیجه آن پنجشنبه هفته جاری مشخص شود.

انتهای پیام/