نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در رقابت انتخاباتی کسی حق ندارد برای کسب آرای بیشتر سوء استفاده کند و از رانت‌ها برای اخذ رأی استفاده کند.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در جمع مردم  رفسنجان در مسجد الزهرا(س) اظهار داشت: در تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر رفسنجان می‌بینیم که بسیاری از عالم‌های مجاهد را تربیت و به جامعه تحویل داده است و من  نزدیک ۱۵ عالم برجسته در رفسنجان را می‌شناسم که عمر خود را در هدایت و دیانت مردم صرف کردند و این جریان هم ادامه دارد.

امام جمعه کرمان دومین ویژگی رفسنجان را انقلابی بودن مردم آن دانست و ادامه داد: از آغازین روزهای حرکت نهضت مبارزه با طاغوت، رفسنجان کانون انقلاب بوده و مبارزات که از چند شهر کشور به طور جدی شروع شد در رفسنجان هم این مبارزات وجود داشت.

وی تصریح کرد: به دنبال آن مردم رفسنجان همان دیانت و انقلابی بودن را ادامه دادند و در جنگ تحمیلی با ارسال کمک‌های مادی و معنوی به جبهه‌ها خوش درخشید، این همه ایثار و اخلاص که سند گویای آن در گلزار شهدا و خانواده‌های ایثارگر مشهود است و نشان می‌دهد که رفسنجان کانون انقلاب و کانون دفاع از انقلاب و دین و دیانت بوده و هست.

علیدادی‌سلیمانی ویژگی سوم رفسنجانی‌ها را وجود آدم‌های اقتصاددان و بافرهنگ و اهل توسعه و عمران و پیشرفت عنوان و بیان کرد: رفسنجان در این بخش مردمی اقتصاددانان بزرگی دارد و عمل به این فهم را به خوبی نهادینه کرده است و این ویژگی در عمران و آبادانی در کنار انقلابی بودن و دیانت و وجود علما، رفسنجان را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ۳ مسئله بزرگ ما را به این انقلاب وا داشت، اولین ویژگی این بود که دیانت در ایران قبل از انقلاب مورد تجاوز قرار گرفته بود؛ علیه دیانت و دینداری به وسیله دستگاه حاکمیت کار می‌شد و دیانت و دنیا را از هم جدا می‌کردند و سعی داشتند دین را تحقیر کنند و آن را از زندگی مردم حذف کنند.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: مردم متدین وقتی دیدند که دین و دیانت مورد تهاجم قرار گرفته است از دین و دیانت دفاع کردند و دفاع از دین و دیانت و تقویت دینداری مهم بود.

وی گفت: دلیل دیگر به وجود آمدن انقلاب این بود که مردم دیدند ملیت و غرور مردم مورد تهاجم قرار گرفته است و محور  سوم که انقلاب را به وجود آورد این است که این کشور ظرفیت‌ها و ذخایری دارد، از کشورهای پولدار و ثروتمند است اما به شدت مردم در محرومیت به سر می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب تحریم و جنگی نداشت و همه امکانات در اختیارش بود اما به رفاه مردم رسیدگی نمی کردند، اصلا نگذاشتند هیچ وقت ایران راحت باشد همیشه تلاش داشتند ایران را با یک موضوعی درگیر کنند نزدیک به چهار دهه تحریم‌ها علیه ایران است اما با مدیریت شایسته و با توکل بر خدا و وحدت و همدلی و متدینی مردم ایران در جایگاه بالایی قرار گرفته است که در دنیای امروز تک است.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: دشمن می‌دانست اگر انفلاب صادر شود به ضرر آنها است لذا به دنبال راه‌اندازی کودتا و طراحی جنگ‌های خیابانی بودند و هشت سال کشور را دچار جنگ تحمیلی کردند اما مردم در خط امام مردانه از کشور دفاع کردند که در تاریخ نظیر ندارد.

وی با اشاره به انتخابات در پیش رو تأکید کرد: باید برای آبادانی شهر خدمت کرد برای هرکسی که در نظام صحه گذاشته می‌شود حق رقابت دارد اما در رقابت حق ندارد برای کسب آرای بیشتر سوء استفاده کند و از رانت‌ها برای اخذ رأی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: کشور نیاز به وحدت دارد و انتخابات نباید کشور را متزلزل کند این وحدت بر مبنای ولایت باشد ایران امروز بی‌نظیر است و پیشرفت و آبادانی و استقلال زیر سایه اسلام تحت ولایت فقیه محقق می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: امروز اگر هر کشوری از ایران فاصله بگیرد دچار مشکل می‌شود و این عزت و اقتدار کشور به برکت خون شهداست لذا ما امروز نیاز داریم که هم در عمل و هم گفتار انقلابی باشیم.

انتهای پیام/