مسئول موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان گفت: این موکب قبل از رسیدن کاروان نذورات مردم از ۱۳ مهرماه با طبخ روزانه ۴ هزار پرس غذا در نجف کار خود را آغاز کرد و تمام خدمات موکب تا دو روز بعد از اربعین ادامه دارد.

به گزارش “روراستی” علی میربابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال برای چهارمین بار توفیق یافتیم به یاری خداوند و عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) و به نیابت از مردم در کربلای معلی و برای دومین‌بار در نجف اشرف خدمتگزار زائران اربعین حسینی باشیم.

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان ادامه داد: با توجه به اینکه به حمد الهی امسال تعداد زائران نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و ورود پیش از موعد زائران به نجف و کربلا، موکب خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان رفسنجان در نخستین روزهای ورود به نجف، قبل از رسیدن کاروان نذورات مردم شهرستان رفسنجان، از ۱۳ مهرماه با طبخ روزانه ۴ هزار پرس غذا در نجف کار خود را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: همچنین از ۱۵ مهر ماه در کربلای معلی با ۶ هزار پرس غذا میزبان زائران بود و هم‌اکنون در نجف اشرف روزانه با ۱۵ هزار پرس غذا و ۵ هزار نوشیدنی سرد و گرم و میان وعده از زائران پذیرایی می‌کند و در کربلای معلی روزانه با ٣٠ هزار پرس غذا در خدمت زائران است.

میربابایی تصریح کرد: نانوایی موکب با همت خیریه خبازان رفسنجان در نجف اشرف بنا به میزان استقبال زائران با طبخ روزانه از ۵ هزار تا ۸ هزار و در کربلای معلی از ١٠ هزار تا ١۵ هزار قرص نان گرم در خدمت زائران است.

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان با اشاره به فعالیت چایخانه موکب در کربلای معلی بیان کرد: از  امروز با ٢٠ هزار نوشیدنی سرد و گرم کار خود را آغاز می‌کند و تمام خدمات موکب تا دو روز بعد از اربعین ادامه دارد.

ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار نفر در روز

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه موکب خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان رفسنجان با همکاری بسیج جامعه پزشکی از روز گذشته مشغول خدمت‌رسانی به بیماران است و روزانه ٢ هزار نفر از خدمات پزشکی، پرستاری و مداوای سرپایی استفاده می‌کنند.

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان اضافه کرد: در واحد اسکان نیز در نجف اشرف در صحن مطهر حضرت زهرا(س) و در کربلا در صحن عقیله بنی‌هاشم توفیق میزبانی از زائران نصیب‌مان شده است.

میربابایی اظهار کرد: تمام تلاش و هدف ٣۵٠ خادم موکب خاتم‌الانبیاء(ص) شهرستان رفسنجان این است که بتوانند امین شایسته‌ای برای نذورات مردم شهرستان رفسنجان باشد و به نام رفسنجان، خدماتی ارائه دهند که مورد قبول خداوند و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار گیرد.

انتهای پیام/