مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: انگیزه قاچاق دام در استان زیاد شده است به‌طوری که به قاچاق طیور هم بسط یافته که سبب افزایش قیمت مرغ استان شده است.

به گزارش “روراستی” حسین رشیدی در دیدار با فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: دامپزشکی و نیروی انتظامی دو دستگاه همراه هستند که سلامت و امنیت را به شهروندان هدیه می‌کنند و از این رو خدمت‌رسانی آنها تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه که توسط این اداره کل صورت می پذیرد تضمین سلامت فراورده‌های خام دامی انجام و مانع از انتقال عوامل بیماری‌زا به فرآورده‌های خام دامی و سلامت جامعه می‌شود.

وی بیان داشت: بسیاری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر اثر جا‌به‌جایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی اتفاق می‌افتد که سبب به خطر افتادن سلامت دام و شهروندان می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه هرگونه حمل و نقل دام، تنها با داشتن مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای حمل دامپزشکی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: مجوزهای بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل و نقل دام توسط نیروهای این اداره کل که در پست‌های قرنطینه مستقر شده‌اند با دقت وافی کنترل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از تجهیز پست قرنطینه دامی راین در محور کرمان- بم خبر داد و گفت: پست قرنطینه دامی به عنوان یک واحد کنترل کننده عمل می‌کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه انگیزه قاچاق دام در استان زیاد شده است به‌طوری که به قاچاق طیور هم بسط یافته که سبب افزایش قیمت مرغ استان شده است در نتیجه این امر لزوم نظارت و توجه ویژه آن مجموعه در امر کنترل ورود و خروج دام و طیور و … را به‌خصوص در محل پست قرنطینه دامی می‌طلبد.

رشیدی در حوزه تردد دام به قاچاق دام از استان‌های شرقی اشاره کرد و گفت: قاچاق دام استان دو طرفه است، دام سبک خارج و دام سنگین بی‌کیفیت وارد استان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: تخلفات قاچاق دام گاهی در قالب پوشش دام عشایر صورت می‌گیرد.