فرماندار رفسنجان تأکید کرد:

ضرورت جا به جایی اردوگاه افاغنه به خارج از شهر

  • شناسه خبر: 50677
ضرورت جا به جایی اردوگاه افاغنه به خارج از شهر

فرماندار رفسنجان گفت: انتقال مهمانشهر مطالبه اصلی مردم و مسوولان رفسنجان است.

فرماندار رفسنجان گفت: انتقال مهمانشهر مطالبه اصلی مردم و مسوولان رفسنجان است.

به گزارش “روراستی” مجید فصیحی‌هرندی در جلسه کارگروه اتباع و مهاجران خارجی اظهار داشت: حضور اتباع هم فرصت است هم تهدید و مشکلاتی دارد که مسئولانی که دست اندرکار هستند به طور مستقیم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: در مسئله اتباع ممکن است دچار تشتت مدیریت باشیم چون بخشی از مسئله آن‌ها ملی، بخشی فراملی، بخشی استانی و بخشی هم شهرستانی است مطالباتی هم مردم دارند به لحاظ مسائل فرهنگی اجتماعی و اشتغال همه برای ما مسئله است که بایستی برای آن فکری شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: به دلیل همجواری استان ما با استان های کشور افغانستان و از طرفی رفسنجان منطقه مجاز برای حضور اتباع در کنار شهرستان بردسیر است موجب شده با موج زیادی از اتباع روبه‌رو شویم تعدادی از این مهمانان دارای مجوز و بخش اعظمی از آن‌ها غیرمجاز هستند؛ بخشی از اتباع در اردوگاه هستند که فراتر از ظرفیت اردوگاه هستند و بعضی از این اتباع به لحاظ قانونی نمی‌توانند در اردوگاه باشند که هستند، مسائل دانشگاه، مدرسه و اشغال فرصت‌های شغلی هم وجود دارد که نمی‌توان برای آن به سادگی تصمیم گرفت.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی افراد مجاز و حضور در مهمانشهر حتما باید تصمیم گرفته شود ساز وکار مشخص و خوبی باشد به طور مثال در اردوگاه چه تعداد مجاز باید ساکن باشند و چه تعداد باید اردوگاه را ترک کنند همچنین بر ضرورت جابه جایی مهمانشهر تأکید داریم حتما باید این اتفاق بیفتد اگرچه ممکن است به لحاظ اجرایی دشوار به نظر برسد اما این مطالبه ما هست و این اتفاق کم کم باید رقم بخورد و مدیریت چند جانبه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار دانش‌آموز اتباع داریم که از امکانات و فضاهای آموزشی استفاده می‌کنند، افزود: در بحث بهداشت و درمان اتباع باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که سرانه بهداشت و درمان این ۷۰ هزار نفر اتباع چقدر است.

فصیحی‌هرندی ابراز داشت: جمعیت شهرستان بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳۱۱ هزار نفر است که با تعداد اتباع می‌توان گفت هر هفت نفر شهروند رفسنجانی یک نفر اتباع افغانستانی است که نیازهای آموزشی، بهداشتی درمانی و…دارند.

وی گفت: کودکانی که سر چهارراه‌ها دستفرشی می‌کنند ۱۰۰ درصد اتباع هستند که خود یک معضل فرهنگی اجتماعی است.

مقام عالی دولت در رفسنجان اظهار کرد: ورود و خروج در اردوگاه حتما باید کنترل شود و فعالیت های اقتصادی و اشتغال قانونمند اتباع باید ساماندهی شود.

وی از همه دستگاهها مسوول استانی و ملی خواهان همکاری و تشریک مساعی بیشتر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اتباع بیگانه اردوگاه افاغنه رفسنجان فرماندار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :