امام جمعه رفسنجان گفت: برای مطالعه کار نکردیم فضای مجازی به حدی وقت جوانان و مردم را گرفته که اصلا به کتاب نمی‌پردازند.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اشاره به روایات اظهار داشت: سرآمد همه کتب در عالم، قرآن است و پرفروش‌ترین و پرجاذبه‌ترین و پرطرفدارترین کتاب در دنیا قرآن است و حتی در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیا قرآن جایگاه بسیار بالایی دارد و مطالعه می‌شود.

وی بیان داشت: علامه طباطبایی فردی پرتلاش و زحمت‌کش بود او در سن ۶ سالگی مادر و در سن ۹ سالگی پدر خود را از دست داد و توان مالی در حد پایین داشتند اما نابغه‌ای بودند که تفسیر المیزان ایشان ناب است که این موضوع یک نکته دارد اینکه مطالعه بر روی کتاب خدا خیلی اهمیت دارد و موجب می‌شود انسان به مطالعات دیگر هم بپردازد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: این امکان وجود دارد که از قرآن بیشتر استفاده کنیم و بچه‌ها را به این سمت سوق دهیم مطالعات جنبی دیگر هم وجود دارد که نیاز است به آن توجه شود. قرآن بر چهار چیز استوار است “عبارات که برای عموم است، اشارات برای خواص جامعه است، لطائف و نکته‌های دقیق برای اولیای خداست و حقایق برای انبیاست”.

وی خاطرنشان کرد: برای مطالعه کار نکردیم فضای مجازی به حدی وقت جوانان و مردم را گرفته که اصلا به کتاب نمی‌پردازند اگر بچه‌ها به خواندن کتاب عادت می‌کردند تندخوانی را هم یاد می‌گرفتند همه باید برای این موضوع مهم فکری کنیم و مطالعه را در سبد زندگی مردم قرار دهیم وضع موجود رضایتبخش نیست.

انتهای پیام/