در جشنواره پسته رفسنجان انجام شد

خانه حاج آقاعلی میزبان سفرای خارجی+تصاویر

  • شناسه خبر: 50961
خانه حاج آقاعلی میزبان سفرای خارجی+تصاویر

جمعی از سفرا و رایزنان فرهنگی اقتصادی جهان میهمان خانه حاج آقاعلی در جشنواره پسته رفسنجان شدند.

جمعی از سفرا و رایزنان فرهنگی اقتصادی جهان میهمان خانه حاج آقاعلی در جشنواره پسته رفسنجان شدند.

به گزارش “روراستی” محمدجواد فدایی امشب در جشنواره پسته در بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم‌آباد حاجی با حضور جمعی از سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی و مسئولان کشوری و استانی اظهار داشت: شهرستان رفسنجان از شهرستان‌های مهم استان کرمان است که ۸۲ معدن فلزی و غیرفلزی را در خود جای داده است.

استاندار کرمان ادامه داد: یکی از بزرگترین معادن مس روباز جهان در این شهرستان است و ۱.۲ میلیارد تن ذخایر مس در رفسنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان ۴.۵ درصد مساحت استان و ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، گفت: هشت مرکز آموزشی پژوهشی دانشگاهی با ۲۵۴ رشته و یک هزار و ۵۰ عضو هیأت‌علمی به لحاظ فرهنگی این شهرستان را برجسته کرده است.

فدایی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان امکان سرمایه‌گذاری خارجی بدون تشریفات گمرکی را فراهم کرده که مواد اولیه را وارد و تولیدات خود را بدون تشریفات گمرکی صادر کنند.

وی بیان کرد: واحد فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نشان می دهد که  این منطقه به خوبی امکان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی را فراهم کرده است.

استاندار کرمان افزودد: فردا با حضور این سفرا و رایزنان اقتصادی و فعالان اقتصادی در کرمان جلسه‌ای برگزار می‌شود که امیدواریم بتواند منشأ تصمیمات خوبی برای همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی استان باشد.

نیمی از ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی مربوط به پسته است

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رفسنجان یک هزار شهید تقدیم اسلام و قرآن کرده و این شهرستان ظرفیت‌های بالایی در تمام حوزه‌ها دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این شهرستان طی سال‌ها سفیر صلح و دوستی و محل تعاملات تجار بوده و از جمله ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بزرگترین خانه خشتی دنیا و دره راگه است که منحصر به‌فرد است.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از املاک موقوفه کشور در رفسنجان است و مردم این شهرستان خیران به نامی هستند.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در این شهرستان است، خاطرنشان کرد: رفسنجان پایتخت پسته دنیاست و طی سال‌ها تعیین‌کننده قیمت پسته بوده که شرایط اقلیمی موجب شده برداشت پسته کم شود و رقیب کشورمان آمریکا با ۳۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت است.

وی عنوان کرد:  نیمی از ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی مربوط به پسته است.

پسته در دنیادهمیشه همراه نام رفسنجان است

غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نیز در سخنان کوتاهی بیان داشت: رفسنجان به نام پسته در دنیا شناخته شده و پسته همیشه همراه نام رفسنجان بوده است.

وی ادامه داد: پسته اولین محصول کشاورزی است که توانسته سازمان کار از تولید تا بازار کار و صادرات  ایجاد کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
استاندار کرمان جشنواره پسته خانه حاج آقاعلی رفسنجان سفیران خارجی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :