معاون علوم پزشکی رفسنجان:

مهم‌ترین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در رفسنجان حوادث است

  • شناسه خبر: 51040
مهم‌ترین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در رفسنجان حوادث است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فگت: حوادث مهم‌ترین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در رفسنجان است که در هیچ استانی از کشور این آمار را نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فگت: حوادث مهم‌ترین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در رفسنجان است که در هیچ استانی از کشور این آمار را نداریم.

به گزارش “روراستی” احمد جمالی‌زاده صبح امروز در جلسه راهبری جامعه ایمن اظهار داشت: سال ۲۰۰۵ میلادی سازمان ملل متحد سومین یکشنبه نوامبر را که مصادف با ۳۰ آبان در کشور ما می‌شود، روز جهانی گرامیداشت قربانیان حوادث ترافیکی مشخص کرد که تا امسال در رفسنجان در این زمینه برنامه‌ای نداشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان کرد: در کشور ما دومین و برخی مناطق سومین علت مرگ بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها، مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی است و متأسفانه مرگ و میر ناشی از حوادت ترافیکی عمدتا گروه‌های فعال جامعه را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین علت مرگ و میر در جوانان و نوجوانان حوادث است و مهم‌ترین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در رفسنجان هم حوادث است که در کمتر استانی این آمار وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین، این مسائل می‌طلبد مدیران و مسئولان در این قضیه جدی‌تر برنامه داشته باشند چراکه یک مرگ می‌تواند عوارض اجتماعی در یک خانواده ایجاد کند.

جمالی‌زاده عنوان کرد: ما در حوزه بهداشت عمدتا در بحث پیشگیری کار می‌کنیم زمانی که اتفاقی می‌افتد همه ارگان‌ها تلاش می‌کنند اما وظیفه ما این است که از بروز حادثه پیشگیری کنیم باید حرکت جدیدی به جهت پیشگیری از صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث انجام دهیم‌.

باید نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای شناسایی شود/سه مورد واژگونی طی یک ماه در جاده نوق بافق

وحید پورموسی رئیس پاسگاه پلیس راه شهرستان رفسنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش با همکاری پلیس راه و راهداری اقدامات آموزشی و فرهنگی بیشتری در مدارس حاشیه جاده‌ها به جهت ایمنی ترافیک و کاهش حوادث مربوط به دانش‌آموزان انجام دهند.

وی تصریح کرد: نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای شهرستان باید با همکاری ارگان‌های دخیل در امر تصادفات سریعا شناسایی شود تا کاهش حوادث را داشته باشیم.

ابراهیمی بخشدار نوق در این جلسه با انتقاد از عدم خط‌کشی جاده جوادیه به بافق یزد، گفت: سه ماه است از اتمام این جاده می‌گذرد اما هنوز خط‌کشی و نصب علایم راهنمایی انجام نشده است.

وی بیان داشت: طی یک ماه گذشته سه فقره واژگونی در این جاده رخ داده که ناشی از همین مسائل است همچنین سرعت‌گیرهای جاده نوق نیز استاندارد نیست که خطراتی دارد و باید استانداردسازی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حوادث رفسنجان کودکان معان بهداشتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :